16 Ağustos 2018 Perşembe

EMİN GÜRDAMUR



(24 Aralık 1980, Of/Trabzon - )

 Tam adı Muhammet Emin Gürdamur. Orta öğrenimini Samsun’da tamamladı. 1999'da Samsun İmam Hatip Lisesi'nden, 2015'te Ondokuz Mayıs Üni. İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. 2005-08 yılları arasında Samsun'da yerel-bölgesel gazete ve dergilerde muhabir, haber ve yazı işleri müdürlükleri yaptı. Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde Ordu'nun Ünye ilçesinde Din görevlisi olarak çalıştı. Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde yayımlanan Diyanet Aylık Dergi’nin yayın koordinatörlüğü görevini yürütüyor. Samsun Yazarlar Derneği üyesi. Ankara’da yaşıyor; evli ve iki çocuk babasıdır.

Öykü, yazı ve söyleşileri Dergah, Diyanet, Genç Kalem, Hece, Hece Öykü, İtibar, Kertenkele, Muhayyel, Türk Dili vbg. dergilerde yayımlandı.

“Emin Gürdamur öyküye en ileri noktadan başlıyor. Atları Uçuruma Sürmek ilk kitap olmasına karşın acemiliklerden sıyrılarak düzeyli bir anlatıma yaslanır. Arabeske, abartıya, melodrama düşmeden insanların en melankolik, yenik anlarını, lirik, şiirsel bir dille hikâye eder. Öyküler, küçücük olaylar etrafında başlar; bilinçaltı, zihinsel göndermelerle, çağrışımlarla halka halka genişler, derinleşir. Aslında açık, sarih karakter öyküleri yazar, ama o karakterleri, çevresinde görünmeyen haleler, saklandığı acılar, karmaşa ve kaos ile birlikte çizdiği için öyküleri flu izlenimi bırakır. Gürdamur, genel anlamda dilde özenlidir. Kelimenin gücünden, çağrışımlardan beslenerek oluşturur öykülerini. Duygu aktarımında, atmosfer yaratmada ve sahnelemede başarılıdır. Yılkı atlarının çaresizliğini, yetimhanelerin çıkışsızlığını, kırılan çocuk kalbini incelikle hikâye eder, geriye dönüşlerde yüreğe dokunan insanlık hâllerini öne çıkarır. Öykü kişileri hayatla yüzleşirken kalıcı bir deneyimi de aktarmış olurlar. Gerçekçi gözlemler insani duyarlıkla harmanlanır. Onun öykülerinde dikkat çekici özelliklerden biri de coşkulu anlatımdır. Bu anlamda öyküler bir ruh boşalımı şeklindedir ve okuru hemen sarar, alır kendi dünyasına götürür. İnsani olanı öne çıkarır, dostluğu, aşkı, hayatın belirsizliğini, bunu da hep yenilmiş, kırılmış hayatlar, kişiler üzerinden örnekler. Dışsal olay ve eylemlerden çok, içsel serüvenlere eğilir. Yaşananların sonuçları, sevinçleri, acıları, düş kırıklıkları bu iç dünyaya yansır, birikir, kristalleşir. Geri dönüşler bildik bir acıya değmekle birlikte insani bir keşifle sonuçlanır, gizlenmiş bir duygu açık edilir. Sonuç olarak, Gürdamur Atları Uçuruma Sürmek ile bir ilk kitap başarısına imza atar.” (Necip Tosun)

Ödül: "Kırık Kalem" adlı hikâyesiyle 2014 Avrasya Yazarlar Birliği Kaşgarlı Mahmut Hikâye Yarışması'nda Türkiye ikincilik ödülü, "Ustamın Buruk Hikâyesi"  ile Ümraniye Belediyesi 11. Hikâye Yarışması'nda mansiyon, "Atları Uçuruma Sürmek" kitabıyla 2017 ESKADER tarafından verilen yılın hikâye kitabı ödülünü,, Rasim Özdenören Öykü Ödülü’nü, Meryem Kılıç ile birlikte 2019 Necip Fazıl Kısakürek İlk Eserler Ödülü'nü aldı. 

Yapıtları: Öykü: *Atları Uçuruma Sürmek, Ank.: Hece, 2017 *Herkesten Sonra Gelen, İst.: Ketebe, 2019 *Yasak Ağacın Altında, İst.: Ketebe, 2021

İnceleme: Âşık Şeytan Kör Talih, İst.: Ketebe, 2021

Kaynaklar: Merve Koçak Kurt, "Yol kim, yolcu kim, yoldaş kim yaz(g)ıda?", Karar Kitap; İsa Koyuncu, "Emin Gürdamur ile Hikâyeleri ve Âşık Şeytan Kör Talih Üzerine”, (söyleşi), Türk Dili, S. 843, Mart 2022, 66-74 


*4 Ekim 2022 tarihinde güncellendi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder