(24 Aralık 1980, Of/Trabzon - )
Tam adı Muhammet Emin Gürdamur.
Orta öğrenimini Samsun’da tamamladı. 1999'da Samsun İmam Hatip Lisesi'nden,
2015'te Ondokuz Mayıs Üni. İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. 2005-08 yılları arasında
Samsun'da yerel-bölgesel gazete ve dergilerde muhabir, haber ve yazı işleri
müdürlükleri yaptı. Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde Ordu'nun Ünye
ilçesinde Din görevlisi olarak çalıştı. Diyanet İşleri Başkanlığı bünyesinde
yayımlanan Diyanet Aylık Dergi’nin yayın koordinatörlüğü görevini yürütüyor.
Samsun Yazarlar Derneği üyesi. Ankara’da yaşıyor; evli ve iki çocuk babasıdır.
Öykü, yazı ve söyleşileri
Dergah, Diyanet, Genç Kalem, Hece, Hece Öykü, İtibar, Kertenkele, Muhayyel,
Türk Dili vbg. dergilerde yayımlandı.
“Emin
Gürdamur öyküye en ileri noktadan başlıyor. Atları Uçuruma Sürmek ilk kitap
olmasına karşın acemiliklerden sıyrılarak düzeyli bir anlatıma yaslanır. Arabeske,
abartıya, melodrama düşmeden insanların en melankolik, yenik anlarını, lirik,
şiirsel bir dille hikâye eder. Öyküler, küçücük olaylar etrafında başlar;
bilinçaltı, zihinsel göndermelerle, çağrışımlarla halka halka genişler,
derinleşir. Aslında açık, sarih karakter öyküleri yazar, ama o karakterleri,
çevresinde görünmeyen haleler, saklandığı acılar, karmaşa ve kaos ile birlikte
çizdiği için öyküleri flu izlenimi bırakır. Gürdamur, genel anlamda dilde
özenlidir. Kelimenin gücünden, çağrışımlardan beslenerek oluşturur öykülerini.
Duygu aktarımında, atmosfer yaratmada ve sahnelemede başarılıdır. Yılkı
atlarının çaresizliğini, yetimhanelerin çıkışsızlığını, kırılan çocuk kalbini incelikle
hikâye eder, geriye dönüşlerde yüreğe dokunan insanlık hâllerini öne çıkarır.
Öykü kişileri hayatla yüzleşirken kalıcı bir deneyimi de aktarmış olurlar. Gerçekçi
gözlemler insani duyarlıkla harmanlanır. Onun öykülerinde dikkat çekici
özelliklerden biri de coşkulu anlatımdır. Bu anlamda öyküler bir ruh boşalımı
şeklindedir ve okuru hemen sarar, alır kendi dünyasına götürür. İnsani olanı
öne çıkarır, dostluğu, aşkı, hayatın belirsizliğini, bunu da hep yenilmiş, kırılmış
hayatlar, kişiler üzerinden örnekler. Dışsal olay ve eylemlerden çok, içsel
serüvenlere eğilir. Yaşananların sonuçları, sevinçleri, acıları, düş
kırıklıkları bu iç dünyaya yansır, birikir, kristalleşir. Geri dönüşler bildik
bir acıya değmekle birlikte insani bir keşifle sonuçlanır, gizlenmiş bir duygu
açık edilir. Sonuç olarak, Gürdamur Atları Uçuruma Sürmek ile bir ilk kitap
başarısına imza atar.” (Necip Tosun)
Ödül: "Kırık
Kalem" adlı hikâyesiyle 2014 Avrasya Yazarlar
Birliği Kaşgarlı Mahmut Hikâye Yarışması'nda Türkiye ikincilik ödülü, "Ustamın
Buruk Hikâyesi" ile Ümraniye
Belediyesi 11. Hikâye Yarışması'nda mansiyon, "Atları Uçuruma
Sürmek" kitabıyla 2017 ESKADER tarafından verilen yılın hikâye kitabı
ödülünü,, Rasim Özdenören Öykü Ödülü’nü, Meryem Kılıç ile birlikte 2019 Necip
Fazıl Kısakürek İlk Eserler Ödülü'nü aldı.
Yapıtları: Öykü:
*Atları Uçuruma Sürmek, Ank.: Hece,
2017 *Herkesten Sonra Gelen, İst.: Ketebe, 2019 *Yasak Ağacın Altında, İst.: Ketebe,
2021
İnceleme:
Âşık Şeytan
Kör Talih, İst.: Ketebe, 2021
Kaynaklar: Merve
Koçak Kurt, "Yol kim, yolcu kim, yoldaş kim yaz(g)ıda?", Karar Kitap; İsa Koyuncu, "Emin
Gürdamur ile Hikâyeleri ve Âşık Şeytan Kör Talih Üzerine”, (söyleşi), Türk
Dili, S. 843, Mart 2022, 66-74
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder