31 Mart 2008 Pazartesi

Beş Kitap, İki Dergi

Daire dönüşü yolda servisten indim. 5M Migros AVM içindeki D&R mağazasından Yapı Kredi Yayınları tarafından yayınlanan Süreyya Berfe'nin "Çıkrık", Oya Uysal'ın "Kimselerin Akşamı" adlı şiir kitapları, Yapı Kredi Yayınları Doğan Kardeş Dizisi'nde Bedirhan Toprak tarafından yayına hazırlanan Edip Cansever'in "Gelmiş Bulundum" ve Turgut Uyar'ın " Göğe Bakma Durağı" adlı seçme şiirler kitapları ile Engin Turgut'un Artshop Yayınları tarafından yayınlanan "Suyun Rüyası" adlı şiir kitaplarını aldım. AVM'den çıktım. Torbamda beş şiir kitabı, içlerinde onlarca şiir ve yüzlerce dize. Önce ışıklar içinde bir meydan ve yayaların karşıdan karşıya geçmekte zorlandıkları ve trafikte cambazlık yaptıkları Antalya gibi bir şehre yakışmayan bir altgeçitli kavşak. Işıklardan sonra zifiri bir karanlık. Karanlıkla kuşatılmış, yüksek katlı binalar yığını bir semt. Mahalleyi ortadan ikiye bölen bir cadde üzerinden eve doğru yürümeye başladım. Yol üzerinde bulunan gazete ve dergi satan bir büfeden "Kitap-lık" dergisinin Nisan 2008 / Sayı: 115 ve "Varlık" dergisinin Nisan 2008 / Sayı: 1207'i aldım. Yürüyerek eve ulaştım. Şiir dünyasından hayata / hayatıma döndüm.

Hiç yorum yok: