29 Ağustos 2016 Pazartesi

FUAT ÇİFTÇİ


(10 Haziran 1970, Kaman / Kırşehir - )


       Şikâr Hanım ile şair Hüseyin Çiftçi’nin oğlu. Uludağ Üniversitesi Fransız Dili ve Eğitimi Ana Bilim Dalı’nı bitirdi.
       2003 Ağustos ayında Nevşehir/Avanos’ta çıkmaya ve Nevşehir’de yayınlanan ilk şiir dergisi olan Şiiri Özlüyorum’un editörlüğünü yürütüyor.  Şiir günlükleri “Hiçlikle Çiftleşmek” adıyla dergilerde yayımlandı. “Bağımlılık-Şiir” başlıklı kişisel bir şiir manifestosu yayımladı. Şiirleri, yazıları ve söyleşileri Akatalpa, Hürriyet Gösteri, Kitap-lık, Özgür Edebiyat, Şiiri Özlüyorum, Varlık, Yasakmeyve vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri: “Ağrılı Renk” adlı kitabıyla 2010 Behçet Aysan Şiir Ödülü’nü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Aynada Arbede (2005, Yom Yayınları)
& Ağrılı Renk (2009, Hayal Yayınları, İst.)
& Kumaş Atlar (2012, Komşu Yayınları: 122, Yasakmeyve Şiir Dizisi: 83, İst., 64 s.)   
& Uçurum Beyanı (2015, Noktürn Yayınları, İst., 96 s)
& Deniz Konçertosu (2016, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı, Nevşehir)
      Yıllıkları: 
& Poetik-A! (2010, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
& Yıllıklar Yıllığı – Şiirimizde 17 Yıl (2010, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
& Kırıklar Atlası (2011, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
& Yıllıklar Yıllığı – Şiirimizde 18 Yıl (2011, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
& Yıllıklar Yıllığı – Şiirimizde 19 Yıl  (2012, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
& 70 Kırık Kadans (2016, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
      Deneme, İnceleme, Eleştiri Kitapları:  
& Bağımlılık-Şiir (2010, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
& Hilesiz Vesika (2010, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
& Dikkatin Kemikleri (2012, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
& Kabuğunun Çıbanı – İkinci Yeni’nin Kültürleri ya da İmge Sosyolojisi Oluşturmak (2014, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)
       Çevirileri:
& René Char, Kırmızı Açlık (2015, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)  
       Yayına Hazırladığı Kitaplar:
& Bir Sürekli Hüseyin Çiftçi (2015, Şiiri Özlüyorum Kitaplığı)

Hakkında Yazılan Yazılardan Alıntılar:
/   “…Fuat Çiftçi'nin şiirini okurken, Kapadokya'da elinde kazmayla gece avına çıkmış bir bekçinin, olmadık yerlere su aramak üzere vurduğu kazma darbelerinden elde ettiği ışıltının gürültüsünü duyuyorum. Bu bir ses değil; bir görüntü, bir şavk, yarısı havai fişek gibi. Sanki yerden çıkan yarısı toprak iniltili, sabaha bakan bir koku.. Yeraltından gelen ıslak toprak kokusu.. Sanki beni çağırıyor.. Kırmızı pelerininde bir sokak lambasının kiri, kıvırcık saçlarında günden kalan tüm uğultu.. Fuat döver gibi yazıyor, acımasız ve grift.. Bence onun şiiriyle, kovaya boşalttığım su'da oluşan girdap arasında büyük benzerlik var: Kapılıp gitme çığlığından...  … Hep gece, pelerin, kırmızı ve siyah, karanlıktaki çamur üzerinde yoğunluk var. Bir de korku filmini sevdiren bir dünya hali.. Edgar Allan Poe'daki tekinsiz şiirin çanak çömleğe çarpmış anları..”
11 Temmuz 2015, Facebook, Hüseyin Peker


Şiirlerinden Seçmeler:

ACILAR FİHRİSTİ

1.
imlası bozuk yaşam:
gövdesiz ben!
2.
memesinin sözlerini
emziren anne: şairin akrabası.
3.
söz giyinir arı,
oğul yası tutarken.
4.
Hayyam’ı ayartır duacı,
şarabın terbiyesini
verir Hayyam!
5.
haritaları dolaşır aşk,
seslerini biriktirmek için
yarsız ölenlerin...
6.
sözcükler eskiyince,
çırak durmalı şairin diline.
İlhan Berk donanmasında
er olmalı. (Berk’i yurt edinin!)
7.
“rüzgâr körün köpeği,” (*)
acılar, aşığın.
8.
çiçeklerin taşlandığı yerde
nasırlaşır toprağın teni
(yağmurlar çiftleşmez!)

(*) Nelly Sachs


Akatalpa, Sayı: 40, Nisan 2003

Hiç yorum yok: