23 Ocak 2009 Cuma

Elma Dersem Çık / Betül Tarıman


Betül Tarıman'ın "Elma Dersem Çık" adlı kitabı Can Yayınları Can Çocuk Dizisi'nden yayınlandı.


Hem küçüklere, hem büyüklere sımsıcak bir şiir ziyafeti...Betül Tarıman, “Elma Dersem Çık” adlı kitabında, çocukluğun renkli dünyasında geziniyor, gökyüzünde uçurtma uçuruyor, tombul martılarla dostluk kurup, elinde harita, bilmediği yerlere gitme hayalleri kuruyor. Dağlarla, nehirlerle, böceklerle dost. Hayat bilgisi değil de hayal bilgisi demeyi daha çok seviyor. Barış içinde bir dünya özlüyor. İyilik Elbisesi, Sihir Hapı, Uyku Perisi, Portakal Ağacı, bu kitaptaki güzelim şiirlerin yalnızca birkaçı...


"Elma Dersem Çık" Can Yayınları Can Çocuk Dizisi'nden yayınlandı.


Betül Tarıman kendini şöyle tanıtıyor: "Çocukluğumdan beri okumayı, yazmayı, harflerin peşi sıra koşturmayı çok sevdim. Onlarla elim sende, çelik çomak, beş taş oynadım. Elimden kâğıt kalem hiç eksik olmadı. Fotoğraf çekmeyi, seyahat etmeyi seviyorum. Mısır Piramitlerini, Büyük Okyanus'u, Babil'in Asma Bahçeleri'ni hiç görmedim, ama içim merak duygusu ile dolu. Öğrencilerimle kurduğum şiir atölyesinde "Toplu Fotoğraflar" adında bir şiir dergisi çıkarttım. 2005 yılında Necatigil Şiir Ödülü'nü aldım. Biliyorum, içimdeki çocuk, bin yaşına gelsede hiç büyümeyecek. Sokak arlarında çocuklarla ip atlayacak, topaç çevirecek. Ağrı Dağı'na çıkmak, bilmediği denizlerde yüzmek isteyecek. Çünkü içimdeki çocuk, yaşamın güzel bir bahçe olduğuna inanıyor."


Betül Tarıman'ı tanımıyorsanız, onu tanımanın şimdi tam zamanı. Onunla çocuk olmak, onunla çocukluğunuza geri dönmek, onunla saklambaç oynamak istiyorsanız, haydi siz de "Elma Dersem Çık" demeye buyurun...

Hiç yorum yok: