18 Aralık 2013 Çarşamba

KAAN KOÇ


(27 Haziran 1986, İstanbul - )

Lise eğitimini İstanbul Kadir Has Anadolu Lisesi'nde tamamladı. Kocaeli Üni. Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde okudu. Goygoy ve Yokluk fanzinlerini çıkaranlar arasında yer aldı. Karakalem dergisinin yayın kurulunda yer aldı ve derginin şiir editörlüğünü yürüttü. Hürriyet, Vatan ve Karşı gazetelerinde spor yazarlığı yaptı. Bidebu, Cumhuriyet Kitap ve Goygoy için de birçok isimle röportaj yaptı. Çeşitli dizilerde ve programlarda senaristlik ve editörlük yaparak görev aldı. FourFourTwo ve AMK Spor gazetesinde spor yazarlığı yaptı. Ot dergisinde "Maksat Spor Olsun", Fil dergisinde "Yer Altından Notlar" köşelerinde düzenli olarak yazdı. Spor yazılarına Fitbol Dergi'de devam ediyor. İstanbul’da yaşıyor.
2016'da Berlim Akademie der Künste'nin uluslararası onur bursuna Türkiye'den davet edilen ilk sanatçı oldu. 1 yıllık burslu sezonun sonunda, farklı disiplinlerden sanatçılarla akademide düzenlenen sergiye bir performans ve bir enstalasyonla katkı sağladı.
2004'ten bugüne şiirleri ve yazıları Demir Leblebi, Diri Ozanlar Derneği, Esmer, Fil, Göğe Bakma Durağı, Kafa, Kafagöz, Karakalem, Karşı Gazete, Koridor, Marşandiz, Ot Dergi, Şiiri Özlüyorum, Underground Poetix, Varlık, Yalınayak Edebiyat, Yalnızlar Mektebi, Yasakmeyve gibi dergi, gazete ve fanzinlerde yayımlandı. Şiirleri Almanca, Fransızca, Felemenkçe, İngilizce ve İtalyanca olmak üzere birçok dilde yayımlandı. 2019 Çağdaş Avrupa Şiiri'ni inceleyen Grand Tour Antolojisi'ne seçildi. 
Ödülleri: Çok Tanrılı Sular adlı dosyasıyla 2006 Cemal Süreya Şiir Ödülü'nü aldı.
Yapıtları: Şiir: *Çok Tanrılı Sular, Komşu, İst.: 2009 *Biraz Konuşmasak, Altıkırkbeş, İst.: 2014 *Gece Hapları, Altıkırkbeş, İst.: 2015 *Ağız, İthaki, İst.: 2020
Öykü: *Pireler Terk Etmeden, İthaki, İst.: 2017 *Arka Direkte Yalnız, İthaki, İst.: 2019
Biyografi: Kalipso Kralı Metin Ersoy, Ayşe Şenyer ile birlikte, Mona, İst.: 2018.
Kaynaklar: http://kaankoc.tumblr.com/; Ağız, İthaki, İst.: 2020; Enver Topaloğlu, "Kaan Koç’un yeni şiir kitabı: 'Ağız'", Gazete Duvar, 15 Ağustos 2020.



SELAM

romatizmalı bir ihtiyar gibi soyarken dizlerimden
kendimi, gece asası gibi musanın
iniyor mesafelere, kan kuşları gökte uçuk bir zamanı
tik tak, didişiyorlar şu gece.

iyi geceler, dallarını kırdığım incir, sütün yaktı ellerimi
şikayet etmedim, beddua etmedim
iyi geceler, toprağına işediğim park, bankında oturdum
bekledim, kitaplar okudum
iyi geceler sayfalarını kırmadan bitirdiğim kitaplar
ağlama nietzsche, doğmak var olmaya yetmiyor işte
iyi geceler, teklemediğim kediler, ah sevişken kediler
azgın kediler
iyi geceler.

çeyrek yüzyıl sancısı kalbimde hortlayan çocuk
dibinde cinleri besleyen ağaç, salavat getirmeden
küfrederek geçtim yakınından, affet
affet, asitle beslediğim begonya prensesi,
affet, gürgen dalı, üstünde gerindim ve göğü seyrettim
ve serçeleri, ürkek sonra mart ayı da geçti
çıtlatırken boynunu kırdı ay çiçeği.

günaydın, erken ölümlerin ilk satıcısı
burnuma üfle elinde ne kaldıysa
günaydın, kadınlı erkekli balo salonları
viski kadehleri ve uyuşmuş sinema biletleri
ve sinema biletlerinde en muteber karanlık sevişmeler
günaydın, doğmamış sarışın çocuk,
elinden tutup götürdüğüm beyoğluna
içirdiğim çocuk, günaydın,
günaydın ilk ihtiyar görüşmeler.

bir manifesto değil uyandığım, kan tükürdüm
ne çıkar, yüzümden akan yanlış adam
bir ayağı kısa, öteki paslanmış, biraz kızgın
sigarasını tükürüp, bir şöleni en müzikli yerinde
yakmış.

ne haber
kapısında kırılıp kaldığım gençlik aşkı
ışığını yuttum ilk görüşle dünyayı,
ne zaman doğarsa bir daha kumral bir çocuk
kulağına bir ağız dolusu duman gibi
üfleyeceğim adını.
ne haber
dişini elime verip, siyatik tangolarla beni savuran
iki heceler.

iyi geceler,
günaydın,

ve artık geber,

adını öğreneceğim
yeni kederler.

“Çok Tanrılı Sular” adlı kitabından

ÜÇÜNCÜ PERDE

başımda bir boşluk var, gökyüzü diyorlar
şırıltıda gözlerim, tanrı savaşları, perde üç
berekettir diyor, babilli köylü
iyidir toprağa.
dünyaymış göğsümdeki sancı.

sokaklara bakıyorum hepsi içine kapanık
çöpünü başıma döküyor valantin taskin,
yine chopin çalacak, piyanoda nocturne bu gece
birden bütün sesler kesilince
tarlabaşı'nda alırım soluğu.

gökyüzü başımsız
başım bomboş.

kime söylesem,
geçer diyorlar,
dünya hali.


“Çok Tanrılı Sular” adlı kitabından

Hiç yorum yok: