18 Aralık 2013 Çarşamba

ŞÜKRAN BELEN


(21 Kasım 1962, Olur / Erzurum - )


       Ankara Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi mezunudur. Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde eğitim gördü. Ankara Sanatevi’nde oyunculuk yaptı. Evli; İstanbul’da yaşıyor.
       1984 yılından bu yana şiirleri çeşitli dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Kayıp Nefes (2010, Komşu Yayınları: 65, Yasakmeyve Şiir Dizisi: 59, İst., 96 s.) İst.)
& İpeğin Ağrısı (2011, Komşu Yayınları: 84, Yasakmeyve Şiir Dizisi:78,  İst., 152 s.)
& Kuşlar Tahtı (2012, Komşu Yayınları: 129, Yasakmeyve Şiir Dizisi: 87,  İst., 72 s.)

KUŞLARI KİM ÖLDÜRÜYOR USTA

benim hep yenilgilerim oldu usta
uygunsuz bir ilişki gibiyiz hayatla
erkenden uykusu gelen bahar kadar uyumsuz…

beni kimse senin gibi sevmedi usta
herhangi bir Beyrut akşamında
kör bir kadının boşluğundan atlamadı
beni düşünerek göçmen türkülerine
ağlamadı
içip içip meyhanede
şarkılar seni söylerdi istanbul seni
ah sevgili!
geciken zaferleri kutlamak içindi çıplak kalışım
Nisan diyor ki,
yalnız bırakılmış bir ‘ah’ gibiymiş giysilerim
sen diyorsun ki;
kalbimin altında kuş ölüsüyüm…

aşk kimin zaferi?

şimdi benim durmadan göğe bakışımı çalan da kim
ellerimi sustalıyla yaralayan?

bu ayrılıktan şiir çıkmaz usta

uçun kuşlar uçun…

Hiç yorum yok: