6 Şubat 2018 Salı

GÜVEN PAMUKÇU




(1956, Söke / Aydın - )


       Şair, yazar. İlk ve ortaöğrenimini Söke’de yaptı. Daha sonra Söke Akşam Ticaret Lisesi’ni bitirdi. Köylere kütüphaneler kurma çalışmaları yaptı. Bu bağlamda 1999 yılında Didim/ Akköy’de Akköy Kitaplığı’nı, 2001 yılında Milas/Kapıkırı köyünde Muzaffer İzgü Kitaplığı’nı ve Söke/Yuvaça köyünde Mevlüt Kaplan Kitaplığı’nı kurdu.  Okul kitaplıklarına katkı sundu. Akköy ve Yuvaca Köyü sokaklarına şair, yazar, diğer sanat dallarıyla uğraşanların isimlerinin verilmesini sağladı. 2000 yılından bu yana Akköy, Didim, Söke, İzmir, Adana ve pek çok köyde ulusal, uluslararası boyutu olan sanat - edebiyat buluşmaları, resim sergileri, sinema ve tiyatro günleri tasarlayıp uyguladı. Şiir, öykü, romanın bugünü, geleceği temalı “Kapalı Oturum”lar düzenledi. 2008 yılında “Barış İçin Şair Kadınlar Buluşması”nı dönemin TYS Başkanı Enver Ercan’la Didim, Akbük, Akköy kasabalarına yayarak gerçekleştirdi. 2014 yılında Akköy Şiir Yazı Çeviri Evi’ni kurdu. “Didim’de Bir İngiliz Dergisi”, Akbük Şiir Gezi Çeviri Dergisi”, “Söke Öykü Roman” ve “Akköy (87 sayı)dergilerini çıkardı. Akköy dergisinde “Edebiyatımızda İhanet”, “Edebiyatımızda Kadın Olgusu ve Ayrımcılık”, “Edebiyatta Sürgün Olgusu”, “Yazarkadınlardan Yazarkadınlar”, “Edebiyatımızda Yazarlık ve Eylem İlişkisi” ve “Edebiyatta Özgür İrade- Otosansür” adlı dosyalar  hazırladı.  Üyesi olduğu Edebiyatçılar Derneği’nin Yönetim Kurulu Üyeliğini yaptı. Üç çocuk babası.
       1982 yılından itibaren şiirleri Akköy (Didim), Beşparmak (Söke), Gerçek, Mühür, Söke Ekspres vb. gibi dergi ve gazetelerde yayımlandı. Şiirleri 2003 ve 2004 yıllarında Toplumsal Şiirler Yıllığı’na alındı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Yalnızlık Türküsü
       Anlatı Kitapları:
& Kuş Bir Cümledir Uçarken (2017, Komşu Yayınları, Sıcak Nal Dizisi, İst., 194 s.)  

Hiç yorum yok: