5 Mayıs 2008 Pazartesi

Yarın 6 Mayıs

Yarın 6 Mayıs.
Unutmayalım... Unutturmayalım... Susmayalım...

İki Su Damlası... İki Şiir...

Belki Deniz'lere kavuşur, Belki Deniz'ler de duyar...

Mare Nostrum

En uzun koşuysa elbet Türkiyede de Devrim
O, onun en güzel yüz metresini koştu
En sekmez lüverin namlusundan fırlayarak...
En hızlısıydı hepimizin,
En önce göğüsledi ipi...
Acıyorsam sana anam avradım olsun,
Ama aşk olsun sana çocuk, AŞK olsun!

"Bir Siyasinin Şiirleri" adlı kitabından

Can Yücel



Deniz Gezmiş İçin
a

Geniş bir ırmağım dünyaya doğru
Hepinizi yanardağ ateşiyle kucaklıyorum
İnanmayın sularımın kuruduğuna
Sehpaya çıkar çıkmaz akmaya başlıyorum

Beni Taylan'ın yanına gömün, bu ezgiyi
Parlasın ay vurunca şehrin camları

Selamımı söyleyin, birer birer öpün
Ölülerin beşiğindeki mahpus yoldaşları
Unutmasınlar, kederle gelişir böyle bir ezgi
Müziğin tutuştuğu sıcak ülkelerde

Sormasın kimse ölümün rengini
Sunsun ömrünü herkes herkese
Kendi boynuna taksın düşmanının yerine
Donuk ve duygusuz o ilmiği

Şimdi boynumda çifte ilmik
İki kırlangıç halinde
Bağırıyorlar: 'çekin masayı'
Beni sanki Nurhak'a götürüyorlar

Mezarımız bir karakavak
Ve avluda sıra sıra leylak ağaçları
Kim demiş yaşama yeni bir tanım
Bulunamaz artık diye

Duvar çıkıntısında bir ses
Anlaşılmaz bir korku esiyor avluda
Bir güvercinim ben kanat çırpan
Onların hâlâ atıyor dediği nabızda

İçiniz burkulmasın, haykırışınız solmasın
Eğer elli dakika sürüyorsa
Ölü bir ırmağın yüreğinin atışı
Bu da muştusudur hayatın
Ölümü bir yudum su gibi içenlere

b
Duydum: Mark Rothko intihar etmiş
'Söyle Sazım'ı söylüyormuş Kızılok
Mahirler ölümün gölgesini sırtlanmış
Baldıran otlarını tutuyor avcunda kış
Bir şey daha duydum ki
Mayıs geldiğinde nal seslerinin başlangıcı
Türkiye'yi kanatlanacağız habire

"Özgürlük Şiirleri" adlı kitabından
Metin Cengiz

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Sayın ve pek sevgili Şükrü Kırkağaç,
Nicedir engellendiği için giremez olduğum bu siteye girebilmiş ve şiirli dünyanızda kısa bir mola vermiştim. Baktım ki incelikli kelimelerinizle, yazmış bulunduğum şiirlerime değinmişsiniz. Ne diyim, genç şair sevgili Selçuk Erat'la aynı pencerede olduğum için keyiflendim. Yazmaya ve çizmeye devam ettiğimi,üretimlerimi paylaşılmaya değer bulduğumda ise sizi haberdar edeceğimi biliniz istedim. Şiiriniz rast gelsin.
Saygım ve içtenliğimle