23 Kasım 2018 Cuma

ENVER ALİ AKOVA



(28 Aralık 1995, İstanbul - )


       2015 yılında Üsküdar Amerikan Lisesi’nden mezun oldu. Koç Üniversitesi Ekonomi ve Felsefe anadal, Matematik yandal olarak yüksek öğretimine devam ediyor. İstanbul’da yaşıyor.
       İlk şiirleri 2018 yılında Varlık dergisinde yayınlandı. Şiirleri ve söyleşileri Varlık, Yeni E vb. gibi dergilerde yayımlandı.
      Ödülleri: ”Olmasını İstediğimiz Bir Park” adlı dosyasıyla 2018 Yaşar Nabi Nayır Şiir Ödülü’nü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Olmasını İstediğimiz Bir Park (2018, Varlık Yayınları, İst., 56 s.)
Şiirlerinden Seçmeler:

BİR ZAMANDAN OVAYA

Gök burada bodur ve yayvan
Böylece yer yer genç kavaklarla
Bir ahi bulutları dürüyor

Zaman bütün kıvrımlarıyla iç içe yatıyor

Güneş gözlerimden giriyor içeri
Ve sökülüyor kara kıştan gördüklerim
Sana tutunduğum yerlerden çözülüyorum

Bir ağaçtan düşer gibi olgunlaşıyorum

Ellerim ıslak ve berrak
Bir zamandan, bir ovaya topluyorsun beni
Bittiğim yerde büyüyebilen bir türüm

Bütün suları aydınlık denizlere bir ederim

“Olmasını İstediğimiz Bir Park” adlı kitabından

OLMASINI İSTEDİĞİMİZ BİR PARK

Karşısına geçtim izliyorum
İçten bir ses sanki neredense
Hatta evcimen; çoğumuzdan büyük
Bu kapıların arasında sıkılınca,
Odalardan çıkıp karşısına geçtim, izliyorum

Yoksa konuşmayı bile unutacağım

Oturdukça ilkelleşiyorum
Şimşek çaktı, sonra yağmur caddeye
Ve kubbeye düşerken iri damlalarla
Sela okundu
Rüyamda biri öptü beni

Gerçekliğin kılıcı, düşün elinin kiri

Bir gülüşünde / Hala sıcak mı vücudum
Kanlar içerisinde, apartmanın kapısında
Kapıcının eline doğdu kedi. Bir can uzunluğuna
Daha utanç böyle taşındı, dibine düştü upuzun cirit
Ağacın iskeletine konmuş kargalar var

“Olmasını İstediğimiz Bir Park” adlı kitabından

Hiç yorum yok: