13 Kasım 2012 Salı

NURDURAN DUMAN / Mİ BEMOL

Nurduran Duman’ın ikinci şiir kitabı “Mi Bemol” Harun Atak’ın Genel Yayın Yönetmenliğini yaptığı Noktürn Yayınları tarafından yayınlandı.


Nurduran Duman / Mi Bemol
Noktürn Yayınları: 3, Şiir: 3
Genel Yayın Yönetmeni: Harun Atak
Kapak Görseli: Serap Gümüşoğlu
Kapak Tasarımı: Gökhan Uğur
Sayfa Sayısı: 64 s.

Arka Kapaktan:

"Nurduran Duman, ikinci kitabıyla yepyeni bir şiir coğrafyası yaratıyor. Hem durulmuş hem zenginleştirici, hem sakin hem yerinde duramayan, hem aklıbaşında hem haylaz şiiriyle, coğrafya dediğime bakmayın, sınırsız bir evrende gezdiriyor gözümüzü, gönlümüzü. Türkçeyi şiiri mi gezdiriyor, şiiri Türkçe mi gezdiriyor, onu bilemedim, ama şiir yeni bir Türkçe kazanırken, Türkçe de bu yeni şiirlerle biraz daha genişlik kazanıyor. Şaşırtıcı, sevinçli, sesli, ahenkli, içten renkli şiirler bunlar."

Haydar Ergülen

Kitaptan bir şiir:

ÇAYDAN

sokağa karıştım kökünden sökük goncayım artık
yol kenarı azıcık, bir az tomurcuk
dibe çökmüş özlemlerimle tavşan kanı biraz, az bir
âşık

anne gel sar çıvgınlarımı, topla beni eve katla
camdaki şarkınla demle beni, fesleğenlerle süsle
beni şekerle, karıştır elinle ev içir bana anne

sokağa çıktım soğuk çalan taçyaprağıyım terim yorgun
geri çekilmiş özlemlerle biraz boşluğum, bir çok ayrılık
biraz çatı biraz saçak altıyım, kopuk dökük goncayım
artık

anne gel silkele tozumu, dür beni göğsüne katla
yine büyüt harfle ninniyle, üç gün üç gece uyut
beni hayatta yatır anne gözünün önüne

kalın bir ev içi ser üstüme




Hiç yorum yok: