4 Temmuz 2017 Salı

AHMET ZAHİROĞLU


(8 Mayıs 1970 - )


Şiirlerinden Seçmeler:

MAPUSHANE

Of anam mektubunu aldım yine veryansın etmişsin bana
Satırlarını okudum okudukça sana olan özlemim çığ gibi çöktü üstüme
Öyle ki hayalim hayalimi esir almış
Hasretin hasretimle volta atıp duru şu volta avlusunda
Beton duvarlar öyle sarmış ki bedenimi çürütmeye yemin etmiş gibi
İnadına direniyorum
Sıvası dökülmüş duvarlara yaslarım sırtımı
Fay hattı geçmiş gibi çatlayan beton yerlerde
Volta atar derin derin ağlar yürürüm

Sana hasret kuraklığıyla yaşlanıyorum
Yaşlandığımı yanağıma düşen çukurlar
Özlemler anlatıyor bana
Dün merhabalarla görüştüğüm arkadaşlarımın
Bugün olmayışları anlatıyor bana
Sen her geldiğinde gözlerinin günden güne çöküşü
Bedeninin eriyişini anlatıyor bana
Of anam
Dün gece seni rüyamda gördüm
Benim için ağlıyordun
Ne olur ağlama anam o güzelim gözlerini
Boğdurma gözyaşlarındaki denize
Zaten senin hasretinle her gün boğuluyorum

Of gardiyan of çek şu demir kapıyı önümden
Biraz hava alıp dert dolu ruhumla volta atayım
Şu birkaç metrelik volta avlusunda
İç dünyamı karartan zaman köprüsünde
Aydınlığa teselli yelkenleri açayım
Hava bulutlu mu olursa olsun be
Hiç umurumda değil ıslanmaktan korkmuyorum
Alıştım artık her gün gözyaşlarımla ıslanmaya

Rüzgar mı esiyor dışarıda
Eserse essin be hiç umurumda değil
Esen rüzgar içimde biriken
Hasret rüzgarı kadar şiddetli midir
Kar mı yağıyor dışarıda
Yağarsa yağsın be hiç umurumda değil
Yağan kar tanesi saçıma düşen
Ak tanelerden daha da ak mıdır

Hasretler mi idam ediliyor avluda
Edilirse edilsin be hiç umurumda değil
Ben o ölüme her gün mekik dokuyorum
Titreyen ellerim küçülen adımlarımla 
Dokunma bana gardiyan aç şu kapıyı
Dokunup ta açtırma ahlar dolu dünyamı
Üstüne yıkılır altında kalır boğulursun ben gibi

Biliyorum anam yine her zaman ki gibi
Balkona çıkmış gökyüzündeki yıldızlara anlatıyor beni
Bırak karanlığın sessizliğinde
Anamın bakışlarını göreyim o yıldızlarda

Anamın kokusunu alan
Esen rüzgar önümden geçmeden
Anamın kokusunu çekeyim içime
Oy anam hasreti içimde dağ gibi biriken
Güzeller güzeli anam
Bırakmıyor beni tel örgüler
Bırakmıyor demir ranzalar
Bırakmıyor sürgülü ranzalar

Of anam

Hiç yorum yok: