25 Ekim 2017 Çarşamba

İSMAİL AYKANAT


(29 Ağustos 1967, Pazar / Rize - )


       Ortaöğrenimini Pazar İmam Hatip Lisesi’nde, yükseköğrenimini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde tamamladı (1990). Bu yıldan itibaren Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni olarak Ordu, Çorum, Kırıkkale, Iğdır ve Rize’de görev yaptı. Yüksek lisansını Kırıkkale Üniversitesi’nde Yeni Türk Edebiyatı alanında “Cemal Süreya’nın Şiirlerinde Kadın” teziyle tamamladı. Türkiye Yazarlar Birliği Kırıkkale temsilciliğinde bulundu. Evli, beş çocuk babası.
       İlk şiiri 1987 yılında “İkindiyazıları” dergisinde yayımlandı. Şiirleri ve yazıları daha sonra Akit, Anadolu Gençlik, Beyaz Gemi, Bizim Külliye, Çizgi, Dergâh, Dil ve Edebiyat, Duruşma (tek sayı, yönetmen, 1993), Düş Çınarı, Edebiyat Ortamı, Hece, Hüner, İkinci Fecir, İpek Dili,  Kardelen, Kıble, Kitap Dergisi, Mavi Yeşil, Mavera, Mesel, Varide, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Yedi İklim, Yeni Dünya, Yitik Düşler vb. gibi dergi ve gazeteleri ile  www.dergizan.com internet sitelerinde yayımlandı. Kitap Dergisi roman editörlüğü yaptı.
Yapıtları:
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Tali Bir Akşam (1999, Beyan Yayınları, İst., 78 s.)
& Suskunluk Şiirleri (2008, 2013, Erguvan Yayınları)
& Buruk Vezin (2012)
& Bedduası Uyuyan Havari (2015, Okur Kitaplığı, İst., 64 s.)
& Yeryüzünde Bidatim (2017, Okur Kitaplığı, İst., 96 s.)
      Deneme, İnceleme, Eleştiri Kitapları:
& Dar Zaman Konuşmaları (2010, Lamure Yayınları, 128 s.)
& Cemal Süreya’nın Şiirlerinde Kadın (2015, Okur Akademi Yayınları, İst., 96 s.)
       Antoloji Kitapları:
& Fetih ve Fatih Şiirleri Antolojisi (1995)
& Savaşla Savaşan Şiirler (2009)  

Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

ÖMRÜM BENİM BİR ALEVDİR

 -değerli ağabeyim Beşir Ayvazoğlu’na

özlemle acıların
uzaklaştırdığı yerdeyim
ölümün uysallaştığı berzahta
gelmeni bekliyorum ama yanıma
aşk fetretlerinin canlandığı vezne
kendi telaşına kan bulaştırmada
yaşlıca bir sorgu güne doğmada

ölüm zevki taşıyor söz fidanı
unutulmuş şubatlar çok zor çıkmıştır
erken kaytarsa da yirmi sekizlerde
ben aşkın can suyuyum ezelden
lanet olsun sevginize ufkunuza
benzeşen sesler gibi öykünen ünlem

vadilerde şiir satsam delidir denir
kırsam bir silahı orta yerinden
aşk yoksulluktur diye haykırsam
ve bir cehennemi tutup elinden
başka bir bahçenin son nihalinden
kavuşsam sana avunmak denir

söz tükenmiş evrenle sorunluyum
çok laf edilmektedir gevezeliktir artık
ben ne desem sayıklasam aparılmakta
aynı gökyüzünden icazet aldığımız
anlam ustalarınca şiir kelimeye indirgenince
vuruldum bir başıma şiir ustalarınca

adınla besliyorum kelimeleri - -
özgür çağıldayan bir ırmağım ben
dağlar secde eder benimle ne hoş
kavuşur sevgiliye güllerden
özgür çağıldıyorum ama kırgınım
ömrüm benim bir alevdir

aynalar aşkımı saklayan geçit
gibi rikkatle kalbimi onaran ağaç
gölgeler terk ediş her an dünyevi
bir kısrak derinden vurgun yollara
suretim derelerde bir yeni yetme
ile göverdi çorak ülkede rilke

TALİ BİR AKŞAMIN TILSIMI

tali bir akşamın tılsımı
biçti çıkışlarımı
aldım ardına serdim hayta zamanlarımı
yer ve gök geri verdi nihayetsiz andımı
şimdi kehribar günler yıkılıyor üstüme
yürürdü duruşları ıslatırdı güneşi
her şey canım kadar yakında bize
ve leylanın ayakları değince denize
yoksa yalancı mıydı kum saati
kör bir fener gibi yanıp sönen

tali bir akşamın tılsımı

Hiç yorum yok: