21 Mayıs 2018 Pazartesi

AVNİ KAYSAL



(Sazcılar köyü, Fatsa / Ordu - )


       Şair, besteci. İlkokul yıllarında müzikle ilgilenmeye başladı. İlerleyen yıllarda Avrupa‘ya gitti. Uzun yıllar Avrupa‘da kaldı. O yıllarda şiir yazmaya başladı. Bugün 200 adet şiiri bulunmaktadır. Bu şiirlerin bazıları bestekârlar tarafından bestelendi ve tanınmış sanatçılar tarafından okundu. Bir çoğunu da kendi besteledi.
       1993 yılında “İstanbul Şairler ve Yazarlar Derneği”nin açtığı yarışmada “Ben Bu Ayrılığa Alışamadım” adlı şiiri ikinci geldi, plaket ve ödül aldı. “Çoktan Geçti Senin Devir Devranın” adlı şiiri Türk Halk Müziği Sanatçısı Musa Eroğlu tarafından bestelendi ve albümünde yer aldı. Fatsalı Bestekâr Selahattin Aygün tarafından bestelenen “Sitemkarım”, “Garip Sevda”, “Kınalı Gelin”, “Dost Köyüne Giden Yollar”, “Bal mı Kattın Bu Sevdaya”, “Narinim” ve “Sefa Geldin” adlı eserleri çeşitli sanatçıların albümlerinde yer aldı. Söz ve bestesi kendisine ait olan “Yan Yaralı Yüreğim Yan” adlı bestesi sanatçı Mahsun Kırmızıgül ‘ün albümünde, söz ve bestesi kendisine ait olan “Başım Benim” adlı eseri sanatçı Bülent Serttaş’ın albümünde, “Teldesin Gönül” isimli şiiri “Musa Eroğlu” tarafında bestelenerek sanatçının “Halil İbrahim” isimli albümünde (1999), “Yalan Dünya” isimli şiiri Selahattin Aygün tarafından bestelenip, Cem Çelebi‘nin “Yalan Dünya” isimli albümünde, “Çaresizim” adlı eseri Onur Akın‘ın albümünde (2009), “Yele Verdim Resimleri” isimli şiiri Fatsalı sanatçı Seyhan Çek’in albümünde (2014), “Sevilmek Sana Düştü”, “Canoy” ve “Yele Verdim Resimleri” isimli eserleri Mehmet Gümüş‘ün “Mehmet Gümüş Besteleri” isimli albümünde (2016) yer aldı.
       Fatsa Belediye Konservatuarı’nda Türk Halk Müziği Bölüm Şefi ve Müdürlüğü yapıyor. 
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Leyli Vakti (2008, Kora Yayın, 152 s.)
& Yele Verdim Resimleri (2014, Meta Basım, 166 s.)
      Araştırma Kitapları:
& Lazutlar Salkım Saçak – Fatsa Türküleri (2014, 416 s.)

Hiç yorum yok: