21 Mayıs 2018 Pazartesi

AYHAN SARIHAN



(1949, Beyceli Köyü, Fatsa / Ordu - )


       Beyceli Köyü İlkokulu’nu, Akpınar İlköğretmen Okulu’nu, Gazi Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni ve Türkiye ve Ortadoğu Amme İdaresi Enstütüsü’nü bitirdi.
       Fatsa Sayaca İlkokulu’nda, Samandağ Lisesi’nde, Ünye Endüstri Meslek Lisesi’nde,  Ankara Eğitim Enstitüsü’nde,  Ankara Demetevler Lisesi’nde,  Aktepe Lisesi’nde,  Kurtuluş Ortaokulu’nda kadrolu olarak, Gazi Eğitim Enstitüsü’nde, Çankırı Eğitim Enstitüsü’nde ve Erzincan Eğitim Enstitüsü’nde geçici görevle öğretmenlik yaptı. İnsan Haklarından Sorumlu Devlet Bakanlığı’nda hukuk danışmanlığı görevinde bulundu.
       Türkiye Öğretmenler Sendikası’nda şube başkanlığı, TÖB DER’de bölge temsilciliği yaptı. 1990 yılında Eğitim İş’in kurucuları arasında yer aldı. Bu sendikada üç dönem Merkez Yönetim Kurulu üyeliği (Merkez Hukuk Sekreterliği) görevini sürdürdü. Eğitim İş ve Eğit Sen’in birleşmesiyle oluşan Eğitim Sen’in kurucuları arasında yer aldı, bu sendikada Genel Sekreterlik yaptı.
       Muhalif tutumundan ötürü üç kez meslekten atıldı, mahkeme kararlarıyla döndü. Açıkta kaldığı dönemde Hukuk Fakültesine girdi, avukat oldu.
       Yayın işiyle uğraştı. Öğretmen Dünyası, Sendika ve 16 Mayıs dergileri ile Öğretmen Yayınlarının kurucularındandır.
       Dergi ve gazetelere yazılar yazdı. Dil, halkbilim, hukuk ve gezi türlerinde kitapları yayımlandı.
       Emekli ve Ankara’da yaşıyor.
Yapıtları:
       Araştırma, İnceleme Kitapları:
& Türkçe Kompozisyon I-II (1979, Ankara Eğitim Enstitüsü Yayını, Ank., 56 s.)
& Toplantı Yönetimi (Av. Cemal Başbay ve Av. Necati Yentürk ile; 1992, Eğitim İş Yayını, 110 s.)
& Beyceli Sözlüğü (2003, Ürün Yayınları, Ank., 272 s.)
       Biyografi Kitapları:
& Bir Eğitim Kahramanı Sıdıka Avar (2017, Öğretmen Dünyası Dergisi eki, 622 s.)  
       Anı Kitapları:
& Düşe Kalka (Öğretmenlik Anıları) (2009, Ulusal Eğitim Derneği Yayınları, 288 s.)
& Unutmayacağız, Barışmayacağız, Affetmeyeceğiz (12 Mart ve 12 Eylül Anıları) (2012, Ozan Yayıncılık, 267 s.)
& Biz Bu Sendikayı Sokakta Bulmadık – Eğitim İş Anıları (2017, Eğitim İş Yayını, 622 s.)
       Gezi Kitapları:
& Yorgo Emmi (1992, Kültür Bakanlığı Yayınları, 110 s.)
& Var Çok Piroplam Apanti, Çook (Gürcistan ve Azerbaycan İzlenimleri) (2002, Kültür Bakanlığı Yayınları, 138 s.)
& Batıya Akan Zenginlik (İtalya, İsviçre, Almanya, Avusturya Gezi Notları) (2004, Ürün Yayınları, Ank., 135 s.)
& Beyaz Geceler (Rusya Gezisi İzlenimleri) (2005, Ürün Yayınları, Ank., 120 s.)
& Nerde Akşam Orda Sabah (Akdeniz Avrupası Gezi Notları) (2006, Ürün Yayınları, Ank., 236 s.)
& Çöl Gezisi (Suriye Gezisi Notları) (2009, Ürün Yayınları, Ankara, 200 s.)
& Alçak Ülke (Hollanda Gezisi İzlenimleri) (2011, Öğretmen Dünyası Yayınları, 88 s.)
& Kazıklı Voyvoda’nın Ülkesinde (Romanya Gezisi İzlenimleri) (2011, Öğretmen Dünyası Yayınları, 118 s.)
& Tanrılar ve Dilenciler Diyarı – (Nepal – Hindistan İzlenimleri) (2013, Kaynak Yayınları, 32 s.)

Hiç yorum yok: