8 Ocak 2011 Cumartesi

NURULLAH KUZU


(22 Mayıs 1983, Kızıltepe / Mardin - )


       Dicle Üniversitesi Türkçe Bölümü mezunu. Artuklu Üniversitesi Felsefe Bölümü’nde yüksek lisans yapıyor. Mardin’de yaşıyor.
       İlk şiiri Pitoresk dergisinde yayımlandı. Şiirleri, öyküleri, yazıları ve söyleşileri Askıda Öykü, Hece, Özgür Edebiyat, Sincan İstasyonu, Varlık, Yeniyazı vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri: “Dağınık Kara” adlı kitabıyla 2009 Arkadaş Z. Özger Şiir Ödülü’nü aldı.  2008 ve 2009 Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülleri şiir dalında dikkate değer bulundu. “Kırkyama” adlı dosyasıyla 2014 Yaşar Nabi Nayır Öykü Ödülü'nü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Dağınık Kara (2009, Mayıs Yayınları, İzmir, 64 s.)
      Öykü Kitapları:

& Kırkyama (2014, Varlık Yayınları, İst., 112 .)


Şiirlerinden Seçmeler:

DAĞINIK KARA

kara kara huylandım da kuyulandım hayata
su topladım durmadan, taş attım kendime
boşluklar vardı, sessizlik ve birkaç damla mürekkep
dağıldı kara

ben aslında dağınık bir kederdim, dalgın bir kusur
soyumun mirası, alnımdaki oyuktan oyma
gövdem ruhumun ücra yeriymiş, kanayan bir ülkeymiş
insan. o ilk talan o ilk yağma o ilk kusurla
ruhun toprağa düşme biçimiymiş hayat

insan düşeceği ağacı çalışmaya gelir gibi dünyaya
gibi şehre sürülmüş bir dağ köylüsü –nasıl
gibi bahçelerinden savrulmuş ermeni yaprakları –bu ne rüzgâr
ve anneleri vardı işte bütün bunların
cumartesiden başlayarak ağlamaya, tutacakları elleri
arayan. ülke mi ağaç mı bu dinmeyen yara

bak!! ortalık bir yerde beyaz bereli adamlar
bak! kara bir çarşambanın kara sularında faili meçhul bir –ne demeli
iyice bakılırsa alnımda bir oyuk. her kardeş ölüsünde kanayan
ve bir oyuk daha! işte bir tane daha!
bir yerinde dünyanın, birileri öteki’yi kırdıkça!

bak! o adamın bağından peşim sıra bir gazel
ellerim kirli ellerim toprak
bu her hasat mevsimi gülüm, tenimden düşürülmüş bir can

diyorum: iki kere düşer toprağa insan. ikincisi ölüm!
ve insan insanaydı ikinci talan

diyorum: bu onmaz bir kara leke
biz sustukça elimizde açan

“Dağınık Kara” adlı kitabından

GÜNAH

Hayat! sen ki siyahî bir binek atısın, alnın dahi ak değil!

değil miydin yasak sütüne uzanınca ellerimizi dişleyen
kımız içince biz şahlanıp sırtından tepen
ki biz bir ağaçtan düşüp de geldik dünyaya
sırtından düşürmüşsün, ne zarar
bak! etimizde tok bir nasır gün günden kalınlaşan
bak bozuyorum ezberimi, İnsan insana değil ilk talan

gerildin ve yürüdün üstümüze şahlanarak
gerildin ve teptin gövdemizi yararak!
bir sebep arandım ki bu nasıl savaş
ne biçim suç ve ceza
bilinir ki insan, omzunda yüküyledir dünyanın
bilinir ki insan yükünü taşımak harcı değildir bir atın
ve madem  insan babadan kalma bir kusurdur
insan başından bir günahla borçludur hayata
bırak ağaca dönelim!

dönelim ve başlayalım orada, kendimize ait bir günahla


“Dağınık Kara” adlı kitabından

Hiç yorum yok: