6 Temmuz 2014 Pazar

BİRCAN ÇELİK

(1 Temmuz, Bafra / Samsun - )


       Asıl adı Bircan Çelik Gevrekçi. İlk, orta, lise öğrenimini Samsun’un Alaçam ilçesinde tamamladı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesinden 1979 yılında kendi isteğiyle ayrıldı. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Ekonomi Bölümü'nde ön lisans eğitimini tamamladı. Ankara'da, 1991-2007 tarihleri arasında, Eczacıbaşı güzellik uzmanı olarak çalıştı. Aynı tarihlerde eğitim seminerleri verdi. İzmir, Yozgat ve Ankara’da Yağlı Boya resim sergisi açtı. Elmalar isimli yağlıboya tablosu ödül aldı. Haber gazetesinde şiir, öykü, güncel konulardaki yazıları haftalık “Bircan hanımdan mektup var” köşesinde yayımlandı. Yerel gazete Yozgat’ta Eğitim Kültür sayfasında köşe yazdı. Edebiyatçılar Derneği Çağdaş Şair ve Yazarlar Derneği (ÇAĞDAŞ) üyesi. Evli, iki kız çocuğu annesi. Ankara’da yaşıyor.
       Şiirleri ve yazıları Akköy, Antalya Sanat, Beşparmak, Çağdaş Yaşam, Deliler Teknesi, Ekin Sanat, Eliz Edebiyat, Kasaba Sanat, Kıyı, Kurgu Düşün Sanat Edebiyat, Kurşun Kalem, Lacivert, Mavi Ada, Mühür, Patika, Sincan İstasyonu, Siyah-Beyaz, Sunak, Temren,  Tmolos Edebiyat vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Tutkularına Asılarak Güneşin Ateşine Doğru (2011, Kurgu Kültür Merkezi Yayınları, Ank.)
& Yıldız Evi Yanık Su (2012, Kurgu Kültür Merkezi Yayınları, Ank., 96 s.)
& Geceyi Kırsam (2014, Mühür Kitaplığı, İst., 78 s.)
Şiirlerinden Seçmeler:

AŞKA BEŞ KALA GİTTİN

Bizden giden bir günde
Uyudu taş sokaklar
Ne tanrı var dedi - ne de yok

Üstüm buz / bağrım kıvılcım
Kanayan bir yaradan sonra
Serin yağmurlarla geldi
Sınır tanımazlığın
Tanrısal yalnızlığımı görsen diyorum

Nehrin suskunluğu
Çağlayanın kuruduğundan değil
Akacak yol bulamadığından zamana
Karanlığı aydınlığa düşürüp de gelsen diyorum

Bağıran kayalar
Işık yılı uzakta
Yalnızlığım kıvrıldıkça içime
Eğreti yaşama çağırıyorsun
Tutunduğum bileklerimden sevsen diyorum

Seni kuşatan denizden
Beni kendime döndüren
Oradan geçtiğin yolu görsen diyorum

Soluksuz çığlığım, sustuklarım
Saçakaltı gizlerim
Ürkek uzanışlarım sana

Dolunaya fısıldadıklarımı
Yangınlara uzanışımı
Durup dinlesen diyorum

Tmolos Edebiyat, Sayı: 8, Kasım 2012

Hiç yorum yok: