11 Şubat 2013 Pazartesi

Gökçenur Ç.'den Şiirler






Ben Bir Ağacım Diyordum İçtiğimde Sana

1- Ne zaman sana yazsam üç gün orda kalırdım.

2- Sen orda ekşi erik yesen benim burda dişlerim kamaşır derdin,
tipide bir ıştın kadar titrekti elyazın.

3- Kıpkırmızı rakılar içtim ben, sarı rakılar içtim, sonra sana yazdım,
masmavi rakılar içtim.

4- O bir kar gülü dedim seni kastederek yele, Zelve’de bir yeraltı şehri,
bir kemanın en gergin teli, tatlı şarap, rüzgârın ansızın yön değiştirmesi

5- Ben bir ağacım diyordum içtiğimde sana.

6- Sözcüklerdi işim gücüm gecesiz evren tasarımı.

7- Yazdıkça dünyayı var ederdik seninle.

“Sırtında Bunca Sözcükle” adlı kitabından

Dünyadayız, Dil De Dünyada, Ne Güzel Herkes Burada

 

1-Sabah bir musluk gibi tıslıyor.

2-Anlattıklarında boşluklar var diyorsun, diyorum rüzgâr,
      uyandı omzundaki şal, düğüm mü, delik mi danteli oluşturan?

3-Bir atmaca gölgesi gölgene çarpıyor, sen de atmaca da farkında değilsiniz bunun,

4-Bana gelince daha çok bir tabure olarak düşünmeyi seviyorum kendimi.

5-Öyküsü olan şeyler yazdım, öykülerini anlatmadan.

6-Dünyadayız, dil de dünyada, ne güzel herkes burda.

7-Saçlarımı çözüp tarasan ölü arılar dökülecek üstümüze başımıza

“Sırtında Bunca Sözcükle” adlı kitabından


Masada Darmadağın Hermes


1- Gün denizden doğuyor. İstanbul’dan ısmarladığı kitapları bırakıyorum masaya.

2- Ev. Odada darmadağın harfler sayılar, yerde kara bir f, kırık bir “

3- Daktiloyu düşürmüş dizinden yere. Masada darmadağın Hermes.
    Öğle, Peru’lu bir diktatör.

4- Bu sıcakta yazılmaz zaten diyor. Yazmak o cehennem...
    Güneşin gücünü aşar dilin gücü .
    Zehir z ile yazılmasa zakkum cehennemi getirmezdi akla.

5- Gece, ısırgan rakısı, Dağlarca’nın kullanmadığı sözcükler, Mallarme, Paz,
     bir şeyin varoluşu kanatsız, kara. Kayıt cihazını duraklatıyorum.

6- Şiirlerimin sizinkilere benzediği söyleniyor diyorum. Dışarıda bir köpek
    bir kediyi ağaca tırmandırıyor. Zaman dar.

7- Okudum diyor. Benziyorsa iki kar tanesinin birbirine benzediği kadar.

“Sırtında Bunca Sözcükle” adlı kitabından

* Şiirler, Gökçenur Çelebioğlu'nun izniyle yayınlanmıştır.
 

Hiç yorum yok: