18 Şubat 2013 Pazartesi

İLAYDA V.





3 Ağustos 1987 Ankara doğumlu.
Trakya Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü  mezunu.
Çöp kutularını, kaplumbağları, pencereyi açtığında içeri dolan sokağı, gürültüyü, sayıları ve sesleri seviyor .
Mandalinanın güzel kokan bir kelime olduğuna inanıyor.
Uçan süpürge kadın derneğinin yerel muhabiri.
Bir dönem Sadibey.com adlı sitede sinema röportajları yaptı.
‘’Yokuş Pasajı Günlüğü’’ adlı şiir dosyası Yaşar Nabi’de övgüye değer görüldü.
2010 yılından beri çeşitli dergi ve fanzinlerde şiirlerini yayınlıyor.


Şiirlerinden Seçmeler:

T.

Yirmi üç Kasım ayı önce
Annemin
Kayan spiraliydi T

Karşıma çıkan ilk Ağustos’a doğdum

Bir araba penceresinde benimle birlikte büyüdü Ay

.

İşeyen bir Tanrıydı babam
Bilmiyorlardı oysa
Ağlama duvarına düşen her damla
Babamdı
Toplum onu hiç yere Tanrılaştırdı

Bu yüzden T
Ezberi bozuk bir Tanrı taşır içinde
O uykusunda bile
Hala cenin şeklinde

İlayda V.
Splenn Fanzin


Düşünce

Işıklı bir neon olurum ellerinde,
Platon beni savunmaz.

Tüm güzel kadınlar bunu konuşur,
Renksiz bir sesle.

Eksilirim.
Aldırmaz.
.
.
Yoksunluk mu elindeki?
Bu posta kutusu sıcaklığı tenin mi?
Eksildiğim..
.
.
Bir kalp çatlasa toprakta
Ve asfalt olsa nefesim
Durmaz.
Bir şairin pisliğine bulaşır da elindeki dizeyle,
Bana yine bakmaz.

Geceler diyordum;
-Sefilce, sadece uyumak için kullandığın..diyerek kesiyordu beni Platon.
Ölmüyordum.

O suç aletini saklamaz.

Arkamdan gelen gölge,
Bıçaklamazsa beni sırtımdan;
Alınırım.
Platon bunu anlamaz...

24.03.2011
İlayda V.
Varlık Dergisi


Alaaddin

Toprak oluyorum varlığınla
Karıncaları ve tohumlarını büyüten…
Yıldızları açıp gökte
Görülmemiş bir geceyi getiriyor ellerin
Habil'in yaşadığı bir zamanda
Seni öldürmek istiyorum Alaaddin
Seni içine alacak tek cennet benim...

Yanmaya başlıyor oda
Yaz erirken teninde
Ellerin…
Sokağı taşıyor başının üstünde
Hep bir uğultu bu yüzden
Nefes gibi içinde...
Seslerin arasında seni bulmaya çalışıyorum Alaaddin
Seni sana gösterecek tek ayna benim

Kadındım
Kendi kalanımı doğurdum annemle
Aynalar yüzümü soyuyor
Gölgen düşmediği zaman üzerime
Senin uzak şehrinden
Tek şey istiyorum Alaaddin
Dilerim bir gün beni bana verirsin.

11.04.2012
İlayda V.
Alanya /Akatalpa

*Şiirler, şairinin izniyle yayınlanmıştır. 


Hiç yorum yok: