9 Eylül 2010 Perşembe

AYŞE NALÂN



(9 Eylül 1969, Gönen  Balıkesir - )


       1989 yılında Gazi Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümünden mezun oldu.  ‘Fahriye Abla’dan Çanakkaleli Melahat’a Türk Şiirinde Kadın İmgesi’ adlı ortak çalışmada yer alarak Ahmet Haşim’i inceledi. Akköy edebiyat dergisinde ‘Bir Dişi Kulesi’ adlı köşesinde yazdı.
       İlk şiirleri Ağır Ol Bay Düzyazı dergisinde yayımlandı. Şiirleri ve yazıları Akatalpa, Akköy, Bireylikler, E, Edebiyatta Üç Nokta, Esmer, Mühür, Özgür Edebiyat, Pitoresk, Sonra Edebiyat, Şiir Ülkesi, Şiiri Özlüyorum, Ünlem, Varlık, Yasakmeyve vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri: 2002 yılında Hasan Bayrı Şiir Ödülünü, 2006 yılında “Cehenneme Kurulu” adlı dosyasıyla Arkadaş Zekai Özger Şiir Ödülü’nde Jüri Özel Ödülünü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Cehenneme Kurulu (2007, Mayıs Yayınları, İzmir, 80 s.)
& Saykodelik Karagöz (2013, İkaros Yayınları, İst., 68 s.)

Şiirlerinden Seçmeler:

BÜLBÜL VE SANSAR

1-
 
Otların şarkıyla estiği bahçeydi
İçimin genişliği uzun ötüşündeydi kuşun
Suçlarımdan ve saçlarımdan eğdim
Size gövdemi gül ve güz baktım
 
Yüzünün reçinesiyle uyuyor
Gümüş kediler ve sümbüller
Ağacı öyle suskuda bir yuva
Çiçeklenmiş bir gecede kaybettim
Unutuşun o çılgın seslerini
yaşamadım inlediğim kadar
 
Bak işte işitmek için seni
Bir kadın oldu içim dedi
Buhurdan ve har'dan
bakınca azaldı gözümdeki can
Büküldüm ve aktım ona
Boşaldım yüzüme varan sudan
 
Ben bu serçelerin
Yuvalarını bozup bozup
Çocuk bahçelerde
Hep erik ağacı kaldım
 
      -   Kimse beni iyi hatırlamasın.

“Saykodelik Karagöz” adlı kitabından

CEHENNEME KURULU

Uzakta çıplak bir dal
uçunca, kuşlar titriyor

bir saatin kalbine dokunmaktan kırılıyor
bibloları meleklerin
doyuracaksan beni önce
gözlerimden doyur
hıçkır, yüzündeki o en çorak topraktan
           yüzümün yokluğuna yakın ol

bu gitmeler neden uzaktı unuttum
hiç dönecek kimsem yoktu ki
ben bu aynalar ve saatlere adımı kurduğuydum

ah en kötüsünü yaşatın iyi kılmak için beni
herkese iyi kendime kötü kaldım, susun!

çırpınan bir suya karşı öptüğüm şu dudaklar
dar bana, yok bana benden başka anı

akrep ve deprem aşı ve kuş
ürker oldum
kanatların sessizliğinden
içerisi daha güvenli çıkmayalım
işitince anımsardım
sol yanıma uzandı mı zaman
guguklu bir kutuya kapatılmış kuş neden ötsün?

siyah dantelalar, çıtçıt ve kopçalar
kutusundan uyanacak bir tarlatanın
gelinliğini biçiyorlar, paslı makaslar
içerisi daha güvenli çıkmayalım
uzun ve sessiz
kısa ve kış
kuş ölümleri
kendi matemindesin işte
kendi sonunu tatma eğiliminde

herkes sevedursun kendini
hiç su vermediğim bir Afrika menekşesineydi
ismim, ömrü neyse, adı Ayşe
kirli camlardan çok caddelere düşerdi mevsimi
öl desem ol anlardı -ölse ya
etindeki yeşili okşasa biri
uzaklara bakan gözlerimi döndürürdüm en fazla
bakar ve öldürürdüm şiiri
ah mutlu kurulmak hiç yakışmazdı bana
herkes sevedursun kendini


Ayşe NALÂN

Hiç yorum yok: