10 Nisan 2013 Çarşamba

HASİP BİNGÖL



(1981, Bingöl - )
 
       Marmara Üniversitesi’nde Edebiyat Bölümü’nde okudu. İstanbul’da yaşıyor.
       "Geleceğin Tahine Bakış: Yorgunlar Kantatı" isimli yazısı müşterek bir çalışma olan "Bir Şiirin Söylediği 2" ismiyle 2007 yılında Mayıs Yayınları tarafından yayımlanan kitapta yer aldı.
       İlk şiiri 2000 yılında yayımlandı. Şiirleri, yazıları ve çevirileri Akatalpa, Budala, Ç.N. (Çevirmenin Notu), Duvar, Edebiyatta Üç Nokta, Gerçek Hayat, İzafi, Karayazı, Lacivert, Lamure, Merdiven Şiir, Nûbihar, Özgür Edebiyat, Papirüs, Radikal, Sonra Edebiyat, Tiroj, Varlık, Vengûvaj, Virgül, Yasakmeyve vb. gibi dergi  ve gazetelerde yayımlandı.
Ödülleri:
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Kayıp Tablet (2007, Yom Yayınları)
& Poeta Non Grata (2013, İkaros Yayınları, 2000’ler Şiirinde Yürüyüş Serisi, Editör: Şeref Bilsel, İst., 86 s.)
       Çevirileri:
& Tîjbazî (Işık Oyunları) / Nurettin Durman (Zazakî, 2012)
       Katkıda Bulunduğu Kitaplar:
& 80’lerde Çocuk Olmak ("Resmi Hizmete Mahsus Çocukluğum" adlı yazısı; 2010, Yitik Ülke Yayınları, İst.)
       Kaynaklar:


BALON

Tuhaf değil mi beklemek bir köşebaşında
Şunca geçen yılın hatırına taşımak içinde
Gri kurşunlar ağırlığında uçurtmak balonu
Neden suskun sözleri şeyh adînin
Ahh yas tutmuyorum bilsen
Ahh durup göğe eğilsem


Yoksa kimse tutamaz beni burada, bu saatte
Bağışlıyorum sizi ey
Bağışlıyorum tuhaf değil mi
Bakın, havaya savuruyorum günahlarınızı bir bir
Göğe eğiliyorum fark eder elbet
Bir bir eğiliyorum n’aber


Sıkı durun bu bir şiir değil
Şaşırdınız bay hipertansiyon n’aber
İtiraf edin bunu beklemiyordunuz
Aklınıza gelmezdi balon uçurmanın sevmek olduğunu
Hadi ama kabul edin işimiz gücümüz var
Evde çoluk çocuk bir de kedilerimiz
Ne güzel renkleri vardı onların…
Lafı uzattığıma bakmayın
Bir güvercinin tedirginliğidir, anladınız onu
Sahi İsa göğe çekilmişti değil mi!..


Özgür Edebiyat, Kasım-Aralık 2011

DEVLET MALZEME OFİSİ

Rakamlarla kanun örüldü
Koçgiri 1921
1925 Şeyh Said
Takrir-i Suskunlar cumhuriyeti.
Kanun değişikliği,
Ağrı, Zilan
Anayasa değişikliği:
Dersim 1937/8


Bekleyiş.
Bekleyiş.
Yeni bir oyuna var mısınız?
Birinci Perde:
27 Mayıs 1960
İkinci Perde:
12 Mart 1971
Üçüncü Perde:
12 Eylül 1980

Teknoloji bir nimettir, netekim!

Dördüncü Perde:
1997 Şubat 28

Post
Deri
Asit
Kuyu

Uzayıp giden bir döngüdür ah democritus
Kapanmayan bir perdesin sen ey oyun!
Bir yanıyla eksik
Koruma ve dahi kollama wazifesi
Ebedidir her daim
Ve bir bahanedir herkes
Tilkinin canı çekerse taam-ı leziz bir tavuk kızartmasını.


Özgür Edebiyat dergisi, Kasım Aralık 2011

ZATÜR’RE

bir güzün kopardığı vahşetle
sundum sedeflere
birçok mihrâbı gölgeme… irkildim,
iki kapı, tekvin..
yunmadım gözümü mihnetle.
tepeler indim her şeyi
bilme mahcubiyetiyle. sesimi yıkadım
bir tar’ın üşengeç makamında.
sayamadım çok hesab, çok yağmur
sicimlerinin irkintisi.

sular taşıdım işaretler kazınmış makbere
ah bilsem hangi durakta boşluk
bekler en ince hesapla…
hangi sesler
uygunsuz bir geceyle yola…

yığılıverir zatürre nöbetler üstüme
giydim bu melankoli, malihülya gömleği.
koşumu sıkılan hayal ve
seslerin ihtirası üşütüyor hepatit yanlarımı.
rakamlardan kanun ördüm
toprağa devlet mesafeli günlerimde
oysa tutulan sensin sayıların koridorunda.


“Kayıp Tablet” adlı kitabından



*Şiirler, şairinin izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: