24 Nisan 2013 Çarşamba

TÜRKER ÖZŞEKERLİ'DEN İKİ ŞİİR



SEN CİCİ BEN CÜCE

I
ben ürkek sarhoşluğuyla titreyen cüce
izini sildim, anlamalı töz benim, toz benim
inmek istiyorum, çek şu el firenini
gitmek istediğim günlerden birine
kimse beni senden ötede aramasın
yaptığım eylemle kınamasın beni kimse
kelebeğin en güzel ölümüyüm ben
sen, merkezinde vidalarını iyice sıkmış sabah
arayışımı sende tamamlamak istediğim gün
uzandım cennet ağzının boş levhasına
sen eritip tüm gövdeni, baharı haber veren cici
ben eritip tüm baharı, gövdene haber veren cüce

“Sen Cici Ben Cüce” adlı kitabından

SONRA GİDERSİN

dilin kaburgasından yaratılmışız hepimiz
bi yerlerde eksiğimiz var keşkelerin biçtiği
üzülme! bilerek kestim bileğimi, yetişeceğim maviliğine
dut ağaçlarına voleleyip kireçli marifetlerimizi
gel bir acıyı paylaşalım seninle, sonra gidersin
sadece buna inanalım, sonra gidersin
kim miyim ben, tek kale maçların aranan oyuncusu
ilk böyle başladı ılık sonbaharı, bakire kokmaya ikna edişim
şöyle ki; çevirip baktım gözlerine, korkuyor gözleri “insan,
insanın mezarı olduğundan beri”
öpüleceksin ölüp ölüp, sevişeceksin olup olup
hem ne korkuyorsun! ikimiz de kaçışın tarafıyız bu öyküde...
atina’da eşeliyoruz vıcık vıcık eyvahlı güneşi.
küçüklü büyüklü, usturalı usturasız yerlerden
atlayıp atlayabildiğimiz kadarı
geriye ne kaldı ki bizden, kahverengi bir gece,
tenekeden sakız kutuları, yuvarlak ağızlı neşemiz
gel bir aşkı paylaşalım seninle, sonra gidersin
sadece buna inanalım, sonra gidersin

“Sen Cici Ben Cüce” adlı kitabından

* Şiirler, Türker Özşekerli'nin izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: