24 Nisan 2013 Çarşamba

MUTSUZLUĞUN DANİSKASI / TÜRKER ÖZŞEKERLİ

Yayın Künyesi

Hayâl Yayınları, Şiir Dizisi: 50
Baskı Yılı: 2010
Baskı Yeri: Ankara
Yayın Yönetmeni: Özgen Kılıçarslan
Kapak Tasarımı: Veysel Şaylı
Düzelti: Ayşegül Özaslan
Sayfa sayısı: 80

Kitaptan iki şiir



RENK İDİM / BEYAZ

                              gülçin’e

sevincini demlemeyi bilmeyen
örselenmiş ceviz kabuğusun
göğüs arasından nehirlere dökülen
deli orman beğenir seni emzirir diliyle
renklerden vazgeçtim gelme benimle

kılıcım keskin, süvarilerim dingin
azalınca benzemez derdime izmir
yabani ebruliye sorarım tümce içinde
gün terkim olur mu bugüne
isteme beni lütfen isteme

ayazını ne yapacaksın lekelerin
bir duvar saatinin daha sesini eksilttin
susarsam gelir misin benimle
renklere değdim küstüler
oysa ben de bir renk idim

bu beyaz

“Mutsuzluğun Daniskası” adlı kitabından

EV VE / BOŞLUK

Günler mavi sütten ikizlerim konduğum direğin öte tarafı
Ev ve boşluk yürüyor hafiften karmaşa içinde geçtiğim diyarı

Günler geçti sen gittin sen gittikçe günler geçti
Bu kaderi mi acep bu evin durup dururken beni seçti

Günler istasyondaki gözlerin yazgısını seçiyor kuru gürültüden
Çingene rengi bir seslenişle dileniyor gümüşten gümüşten

Günler çim sulayıcılarının kuşları kadınlardan neremi tutup getirdiler
Ama ben bu dünyada vardım zaten kısık akan hüznün daniskası

“Mutsuzluğun Daniskası” adlı kitabından
  Türker Özşekerli




Hiç yorum yok: