24 Ağustos 2017 Perşembe

MEHMET TAPLAMACI


(1947, Şanlıurfa - )


Şiirlerinden Seçmeler:

BIRAKSAN AĞLAYACAKTI GÖZLERİM

Bıraksan,
ağlayacaktım, yıldız gecelerinde
yalnızlığın resmini çizdim
güzelliğini gecenin
geçmeden at başı zaman
gülüşlerine dokunarak sevmenin
Yağan yağmurlarda
ıslanmak gün boyu sırılsıklam
sarmak bir ağaç gövdesini
gözyaşların da
konuşmadan dillerin
Siyah beyaz türküler
akşamları düşer yüreğime
kırık aynalarda susar gözlerin
ay iner yüreğime bu gece
bıraksan ağlayacaktım gizlice

KANAYACAK ELLERİM KELEPÇEDE

Vurulur yüreğim
mayın tarlalarında param parça
zengin sofrasında yoksulluğum
uykularım kelepçeli ranzalarda

Havada dönen kuşlarla
sırtımdan vurulurum
yolu yokuş bir kentin sokaklarında
yalnızlığım türkü tutturur

Ağlar gözlerin durmadan
ağrına dayanmaz gözlerinde kurur
eskiyen resimlerde susar zaman
sen umutları işlersin yüreğime

Tutsak bir sevda zincirli
hüzünlü şiirlerimde
yalın ayak ve çıplak
zorlama yüreğimi sende kanayacak

Çeyiz sandığında bıraktığım yemini
sararken kaderimi yoksul ellerime
yüreğimde seni düşünürken gözlerim
kanayacak ellerim kelepçede

TUTUP SAÇLARINI GECENİN

Önümdeki kışı ısıtıyorum
tandır kurarak
çalıyorum uykularını babamın
cam dolaplara saklanıp

Yağmur düşüyor ıslık çalarak
toprak damlara
mertekleri çatırdıyor yüreğimin
dam loğlatanlara

Durup izlesem düşlerimi
küçük mutlulukları gazetelerde
yalnızlığımı bırakıyorum pirinaların gözlerinde
gölgesinde korkuların

Tutup saçlarını gecenin
yaslanarak güneşe
önümdeki kışı ısıtıyorum

YÜREK ATIŞI AKŞAMLARIN

Silik bir resmin
çocukluğu
oturur yüreğimin ortasına

vurulur devrim türküleri
akan su başlarında
sürmene bıcağıdır yılan dili

Kan tutmaz gözlerinde
ağlarken gül kurusu sabahlar
her yürek atışında

Dökülür her oğula
anaların durmaz gözyaşı
ezbere bilir korkuları

Saklar Hazirana yürek atışını
her gecenin çıplaklıgında

mumlarını yakarım korkuların

Hiç yorum yok: