10 Haziran 2008 Salı

SAYILARIN NİYETİ


içimdekini kendime sakladım
bu bir, ikiyi söylemem
üç, maltızı kapat
ağzından sır çıkmasın
içimi dolaşan bir atlı var
hoooo deyince duruyor hooo bu da dört
ensemde bir berber bıçağı
bes sen de mi alemdağı’ndansın
bir pişekar’a söylemiştim
bıçağı tenime sürme
ten sabunun niyetini anlamak için var
beş, dikimevi’inde yaşlı bir terzi
gözleri kayıp eşyalar taşıyan islambol
dönmüş dönmüş kendi çevresinde
kendi çevresinde garip bir veli
bunu da anlamayacak ne var
altı, beni oraya koymuşlar
ordan alıp başka yere
büyütmüşler gözlerinde bir gözeyi
ama ben o kadar değilim ki
gözlerim aşk sarhoşu
ve gümüş bir tay
yedi, pişekar’a söyledim
boşa koysam dolmuyor
doluya koysam boşalmıyor
anlamıyorum kendimi
ben kendini ufka kaçırmış yelkenli
evvel güzde çok yollar yorduydum
o yollar yorulan yollar
kendimden ayrılmak gibi bir niyetim var
sekiz, mektep boşalmış
mektebin bacalarında bir lale
kunduramda da delik var
vur kunduracı vur vur
şimdi ben nerelere gideyim
gideceğimden korkuyorum
altımda yaylı bir araba
üstümde de gümüş bir ay
dokuz, beklemektir
dokuzu dokuzdan çıkardım
kaldı sıfıra sıfır
sıfırla bir kendime kaldım
ondur hayatımın hikayesi
kendine dönen garip bir mevlevi

BETÜL TARIMAN

* Betül Tarıman'ın izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: