3 Mart 2014 Pazartesi

ALİ TAŞ'TAN ŞİİRLER

NALSIZ ATLAR

nalsız atlar dağcıl ve kişnek
gözleri tay sürümü
taylandılar yabani kapılardan
alıp kuyruklarını gittiler sonra
sallayıp boş bir başak gibi
vadesi tamam yön kırıp
gittiler sonbaharı hırpa hırpa

saklı samandan geçmiş bir ahval zaman
ne kayıran mevla ne açlık salınan çayır

nalsız atların tüylerinde ahırsız bir mevsim
toynaklarında at sözünden binbir erim
kaldırarak burunlarını temkinli
su su dolaştılar ot ot sürtüp ayaklarını
iyelediler imansız şükran dağları’nı

bu dağları gazel geçti mi geçti
gürgenler yurt bilir mi bilir
kurağından havalanır keklikler raf raf
vurulu bir kanattır şimdi evvel zaman
nakden döner durur 

bu atların tay çağını bilirsin imansız
nasıl çalkanırdı toprak ve seyirsiz yeşil
keremine bin menekşe hürmetine nal terleri
kavallarda geçmiş hikâyatlarda engin engin
seni kim çize kim buluta erdire batıra toynaklara
ah seni dağ seni şükran seni sığınak seni

gördün
her ömür atlaşır kırkından sonra atlaşır


PINAR GİTME

beni yalnızlık vurmuştur
pınar gitme

kendimden utanarak yoruldum
dikili ağacım yok dikmeye dair çaba da
ağacı olduğum kim varsa övünmesin
her yıl yaprak kırdım
dal yerde
ve
nehirlerime kadar suya battım

insan bazen eliyle anlar yalnızlığı
hatırlanmak için sarılığını abartan saçlar senindir
gözlerinin arkası kentli harita

hatay
sandler raporu’nda ceylan
çeker beni dalına
her sevmekte bağımsız bir cumhuriyet

aşk oralıları benimsemektir biraz
( pınar şimdi ben nereliyim )

muş
lale dibinden ovasını genişletir
varto’nun ortasında kışım kaldı
kar erimesidir belki her hatıra
haber çıkmadı mı malatya’dan aklıma gurbet gelir
özenirim annesiz adamlara

kinem mezarlığı’nda ölüm burcu ağlar

istanbul’da beni çok yere götürdüler hane dahil
avni’nin gözlüğünden çoğalan bekarlık
ve rıza’nın fotoğraf makinesinde vapur bekleyen bir iskele
cenevizî  galata’yla yuvarlanır zaman boğaz’ın ikna sularına

dünyanın başka sabahında şimdi kaç kişi ötekini uyanıyor
atlastan düşen afrika’yı kum ile dolduruyorlar
büyüdük mü diyorsun öldürmek dersi alarak

anla kendini pınar

"Nalsız Atlar" adlı kitabından
Ali Taş

*Şiirler, şairinin izniyle yayınlanmıştır.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL BİR ESER ORTAYA KOYMUŞ ALİ HOCAMIZ :)

Adsız dedi ki...

başarılar dilerim...Ali Hocam..