4 Mart 2014 Salı

SEVAL ESASLI

(1958, Trabzon - )


       Çocuk felci hastalığına yakalandı, bu nedenle öğrenim göremedi. Şiire küçük yaşlarda başladı.
       Şiirleri, Çerçevesiz, Gökyüzü, İnsancıl, Kıyı, Milliyet Sanat, Şairin Atölyesi, Şiir-lik, Varlık, Yarın vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri: “Sekizinci Renk” adlı kitabıyla şiir dalında 1984 Rıfat Ilgaz-Cide Edebiyat Ödülü’nü, “Su Gölgeleri” adlı kitabıyla şiir kitabı dalında 1989-90 Yunus Nadi Ödülleri’nde mansiyon aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Sekizinci Renk (Çınar Yayınları, İst., 1984)
& Yarına Kaç Var? (Çınar Yayınları, İst., 1985)
& Su Gölgeleri (Çınar Yayınları, İst., 1990)
& Kışkırtıcı Çekirdek (Toplumsal Dönüşüm Yayınları, 1997)
Kaynaklar:
A  http://sevalesasli.blogspot.com.tr/

YARINA KAÇ VAR?

Bütün camların kırıldığı yerden geliyorum
Geçtiğim yollarda bıraktım gövdemi
Damarlarımı sardım, koca bir yumak oldu
Hemen yeni bir beden örmeliyim kendime

Anlatamıyorum derdimi, yeni kipler bulmalıyım
Tırnaklarımla kazımalıyım bu nükleer göğü
Hem silah hem barış düşü satıyorlar ağlamamalıyım
Ağmamalıyım kiralık umutlara, gezgin anlamlara, başıbulanık
Derdimi, diyorum; olmuyor -yeni diller bulmalıyım

Çağım çoğul ölümler çağı -tekil ne kaldı?-
Çağım beyaz bayraklı diller çağı -ozan mezarı-
Bir şiire bir ömür yetmiyor artık ve ozana şiir - ne zaman yetmişti ki?-
Bulunamamış sözcükler gömülü her dakikasında -yarına kaç var?-
Çağım yedi başlı ırmaklarıyla kan çağlayanı -yarına kaç deniz?-


“Yarına Kaç Var” adlı kitabından

Hiç yorum yok: