1 Ağustos 2015 Cumartesi

OZAN ÖZTEPE


(16 Temmuz 1976,  - )

İlköğrenimini Özel Şişli Terakki Lisesi'nde, orta ve lise öğrenimini Beşiktaş Atatürk Anadolu Lisesi'nde tamamladı. 1999 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nden mezun olduktan sonra, 2001 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nde yüksek lisans yaptı. Evli, İstanbul’da yaşıyor.
       Şiirleri ve yazıları Akatalpa, Damar, Eliz Edebiyat, Heves, Kitap-lık, Kuşak Edebiyat, Kül Eleştiri, Mor Taka, Mühür, Özgür Edebiyat, Ünlem, Varlık, Yokluk, Zalifre Yazıları vb. gibi dergi ve fanzinlerde yayımlandı.
Ödülleri: “Ölüler Bandosu” adlı dosyası 2004 Behçet Aysan Şiir Ödülü’nde övgüye değer bulundu.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Ölüler Bandosu (2006, Kül Yayınları, Ank.)
& Elektronik Mektup (2009, Mühür Kitaplığı, İst., 64 s.)
& Abra Kadavra (2014, Noktürn Yayınları, İst., 64 s.; Gravürler: İsmail Yıldırım)
Şiirlerinden Seçmeler:

ABRA KADAVRA

Çeliğin ince sesini dinledim odamda
uzun uzun çınladı eşyalar
her bir köşesinde duydum çoğalan duvarları
Yeni bir isim aradım demokrasiye
yoktu yalımın karşılığı
Eşyaları başka odaya taşıdım
kalemleri kutulara, sardunyaları dolaplara
hrant dink’i rafa kaldırdım abra kadavra
Evin her hâlini,
yerli yerine
Aceleye lüzum yok bence
tam da istedikleri gibi gökyüzü
Herhangi bir odasında ülkemin
aradığım yazgımı belki de
bir başıma
bugün
burada
Eşyaları başka odaya taşıdım
sandalyeleri üst üste masaları
sıra sıra
metin lokumcu’ya bir yer aradım
bulamadım

Perdeleri kestim biçtim
yamadım tavanarasına
festus okey’i topladım postaladım abra kadavra
Eşyaları başka odaya taşıdım
boş kolilere yerleştirdim oyuncak askerlerimi
sığmadılar iki ayrı manga yaptım
Dağılın dolaplara marş marşşş
Ateşkes imzaladım ilk ben bozdum
Yeni bir isim aradım demokrasiye
hınzır bir tırtıl usulca
ilerlerken içime
beni kemirirken lime lime abra kadavra
Yeni bir anayasa hazırladım eski kelimelerle kendime
ilk darbeyi
ben yaptım keyifle
Odamı kazdıkça çukurlaşan şeydi ölüm
düştükçe ve düşündükçe çoğaldı suçum
Hafif bir lodosa
belverebilir düzenim
Eşyaları başka odaya taşıdım
terlikleri, oy pusulalarımı
Dedim bir daha kimseye
gündoğumunu çekmeceye yalnızlığımı komodine
gazeteleri ve küpürlerini kaldırıp attım
baş yazarları bıraktım boş denize kök salsınlar diye
Yeni bir isim aradım demokrasiye
karakuru bir şey buldum abra kadavra


“Abra Kadavra” adlı kitabından

Hiç yorum yok: