30 Ağustos 2018 Perşembe

MEHMET ZOR



(1974, Nurhak / Kahramanmaraş - )


İlk ve orta öğrenimimi Nurhak’ta, yükseköğrenimini Trabzon’da tamamladı. Çeşitli yerlerde öğretmen olarak çalıştı. Mesleğini İskenderun’da sürdürüyor.
Şiirle ilgisi ilkokul yıllarında başladı. Hem yöresel özelliklerin hem de ilkokul öğretmeninin bu konuda önemli etkisi ve yönlendirmesi oldu. Edebiyatla ilgisi sonraki yıllarda daha da pekişti.
Anadolu merkezli kültür ve edebiyatı bilgisine temel kabul eden Zor, Yunus, Pir Sultan ve Veysel gelenekleri üzerinde kendi şiirini oluşturdu.
Genellikle 8 ve 11 heceli şiirlerle kendini ifade etmektedir. İnsana ve yaşama ilişkin hemen her konuyu işleyen Mehmet Zor, şiirde geleneksel formda herhangi bir usta çırak ilişkisinde yetişmediğinden kendi adını mahlas olarak kullanmaktadır.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Ömür Ağacı
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

DOSTUM

Dost belledim sana sırrımı açtım
Yaşanmış anılar silinmez dostum
Ne sana bağlıydım ne hepten geçtim
İyi günde insan bilinmez dostum

Tövbeler tutmazsın olsan da pişman
Çıkarın olmazsa bu yoldan koşman
Ya halk aşığısın ya halka düşman
Orta yerde öyle kalınmaz dostum

Ah çekersin bazen gözlerin dolu
Sultanı överken unutma kulu
Bu yollar da çağdaş uygarlık yolu
Varmadan hedefe dönülmez dostum

Mehmet Zor’um bizde olamaz böyle
Kötülüğe karşı iyilik eyle
Boynunda ip olsa doğruyu söyle
Yalanla bir yere gelinmez dostum

Hiç yorum yok: