12 Ağustos 2018 Pazar

MUSTAFA ATİKER




(1 Temmuz 1966, Bursa - )


       Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek lisans öğrenimi için Almanya’ya gitti. Bamberg Üniversitesi Türkoloji Bölümü’ne sunduğu “XX. Yüzyılda Edebiyat Eleştirisinin Oluşumu Üzerine” başlıklı master tezinde Ahmet Hamdi Tanpınar’ın edebiyat eleştirisine ilişkin görüş ve uygulamalarının felsefi tabanını, yazarın hayat kurgusuyla birlikte irdeledi (1998). Atiker’in XVIII. Alman Doğubilimcileri Kongresi’nde (27 Mart 2001) “Literaturkritik und Ahmet Hamdi Tanpınar” (Edebiyat Eleştirisi ve Ahmet Hamdi Tanpınar) adlı bildiriyi sundu. Yurtdışında Türkoloji, Yabancılar İçin Almanca, Arap Dili ve Edebiyatı, Fars Dili ve Edebiyatı, Felsefe, Androgogik (Yetişkinler Eğitimi) alanlarında eğitim gördü. Erlangen-Nürnberg Üniversitesi Doğu Dilleri bölümünde Türkçe okutmanı olarak çalışırken 2006 yılında Türkiye’ye döndü.
       Şiirleri, yazıları, çevirileri ve söyleşileri Ada, Edebiyat Bahçesi, Eskiyeni, Haber Ajanda, Hece, İkindi Yağmuru, İstanbul Bir Nokta, Kafdağı, Kurgan, Kültür Ajanda, Lodos, Milli Eğitim, Türk Dili vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Dinamik Kaos (2010, Haber Ajanda Yayınları, Ank., 87 s.)
       Yayına Hazırladığı Kitaplar:
& Yunus Emre Divanı (Burhan Toprak,  Bir Eleştirel Deneme Eşliğinde Ekler ve Notlarla Yayına Hazırlayan: Mustafa  Atiker,  2017, Keçiören Belediyesi Yayınları, Ank., 261+3 s.)
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

ANARŞİST

ben karşıyım aslında
her şeye karşı bir denizi tutuyorum üsküdara karşı
ve tıpkı annemin dediği gibi hayallerimle düşüncelerimle aşırıyım
aşırıyım ama aşamıyorum sana bana benimsetilen kuralları
ve hazırol vaziyetinde duruyorum her aşka karşı

ama ben de bir tarafı tutuyorum bir tarafa karşı
ben sana desem ki benim kurduğum evler her düzene karşı
ne içine girilir ne dışardan bakılır görgüsüz ve gözsüz bir çarşı
üç yılan başlı kızıl asamı döndürdüm dağlara karşı

bu benim kendime verdiğim çeki düzen
gel sen de atla bu eşikten gençken gir bir birleşikten
senin ölüm ilanını mezar taşlarından okumak istemem
kurallar mı ne kuralı öküz boynuzuna mı vidalı
kural bir oyun bu oyunun dışına çıkan kazanır bir koyun

bu oyun çobanlar ve koyunlar arasında bir köşe kapmaca
herkes kendi köşesinden uzaklara bakan kör atmaca
sağda deniz solda şehir ortada bir düz ova
ve düz ovanın içinde atlar kişniyor rüzgâra karşı

bu dünyada ne varsa karşı olmak bana bir yasa
yasaya da karşı olmak kaygısız bir şarkı olmak anayasa

      Hece Aylık Edebiyat Dergisi, Sayı:122, Şubat 2007

Hiç yorum yok: