21 Nisan 2014 Pazartesi

ERDİNÇ DİNÇER




      Ordu’da yaşıyor.
      Şiirleri, Akatalpa, Bireylikler, Gediz, Mor Taka, Şiiri Özlüyorum vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Travma Bitti (2013, Komşu Yayınları: 182, Yasakmeyve Şiir Dizisi: 116, İst., 56 s.; Genel Yayın Yönetmeni: Enver Ercan)

Şiirlerinden Seçmeler:

ANTUAN’IN GÜVERCİNLERİ

bir aynayı çoğaltırım ben sesim asılı durur nar ağaçlarının gölgesinde
içime yaprak yaprak düşen sözcükler bilmelisiniz yontulmuş bir kibardır insan
ayak uçlarından saçlarına değin bir paket gibi duran gövdem
okul sıralarında bağlamıştır ellerini sallanan koltuklarda dönerken zaman
nasıl aksın ki bu şiir nasıl kanatlansın nasıl uçsun avcıların saçmaları ardından

ben söylenmiş onca sözüm nesiller boyunca dolaştım rüzgârlarla
adımı aldı doğan her çocuk bakışımı yürüyüşümü düşüncelerimi sonra
yontulmuş bir kibardır insan bir keskinin ucunda düşürmüştür taşlarını
ve içinden kanayan bir ağacın uzanmasıdır göğe

koş antuan(*) koş uçur avuçlarından güvercinleri
yol henüz çok uzun sen düşünme sözcükleri

“Travma Bitti” adlı kitabından

BOMONTİ YALNIZLIĞI

evlerin çatısı yok bunu bilmen lazım
ikimizin bir elbiseye girmesi kadar tuhaf şu hayat
bir bomonti yalnızlığı var içimde sevgilim
ne yapsam atamıyorum üzerimden

laleler topluyorum arnavut kaldırımlı bahçelerden
sokağa taşan ağaçların fotoğrafını çekiyorum
uyumuyorum ki hiç geceleri öyle saatlerce oturuyorum
bir bomonti yalnızlığı var içimde sevgilim
nedensiz de ağlayabilirim yani

bak bu tuale bu resmi senin için çizdim

gece yarısı bir çığlık hem de elleri olan bir çığlık
bir evi yarıyor geçiyor sonra tüm sokağı yerle bir ediyor
sonra mahalleyi ve caddeyi ve sonra
takımlar içinde adamlar ve etekli kadınlar
evrak çantalarıyla siyah, hiç bir şey olmamış gibi işe gidiyor
yemek yiyor ve saatlerce…

içimde bir bomonti yalnızlığı var sevgilim
bu tuali ateşe verebilirim

perdeleri çekmek lüzumsuz, herkes neler yaşandığını biliyor
denizden çıkmış bir çinekop ızgarası kadar tuhaf şu hayat
ben susuyorum sen susuyorsun içimiz incir kanıyor
bir oda dolusu kitap öyle duruyor

“Travma Bitti” adlı kitabından


Hiç yorum yok: