13 Nisan 2014 Pazar

KAVUĞUNDA PİŞEKÂR / EMİR İLHAN

Kitabın künyesi:
Yayınevi: Komşu Yayınları: 173, Yasakmeyve: 120, Şiir Dizisi: 112
Basım Yılı: 2013
Genel Yayın Yönetmeni: Enver Ercan
Editör: Gülce Başer
Sayfa sayısı: 84
Basım yeri: İstanbul
Fiyatı: 12 Tl.

Kitaptan iki şiir;

HECE TAŞI

Değilim bu yolun yolcusu
İndiriyorum silahımı
Ne olur kalsın süngüsü

Yıldız kesiği alnımdan, gece akıyor
Dayanamıyorum ana!
Kırış kırış ve terli, bir yere yaslanamıyorum

Yok hiçbir duvarda ya da ağaçta akan zamanın ninnisi
Göğsünden süt içtiğim günden öteye gidemiyorum
Bir pencere açık,
Her taraf ışık
Yalnız içeri bakıyorum

Kör oldum
Felçli bir damar ufukları siliyor
Dağa taşa salamıyorum adımı
Hain bir rüzgâr kesiyor adımımı
Ana! Ben tam şurada kaldım
Gömülsün alnıma kelimelerinin hece taşısı

“Kavuğunda Pişekâr” adlı kitabından

SHE LEFT HOME

Evi bırakıp git
Beni bırakıp gitme
Sırtımda taşırım masayı, ocağı, yatağı

Beni bırak git
Evi bırakıp gitme
Atarım suskunluğu, yol bilmezliği, halden anlamazlığı

Gitme de git
Ol burada
Sökerim pervazlardan bütün onulmazlığı

“Kavuğunda Pişekâr” adlı kitabından
Emir İlhan


Hiç yorum yok: