28 Nisan 2014 Pazartesi

SEÇİL AVCI


(17 Haziran 1984, İzmir - )


      Dokuz Eylül Üniversitesi Matematik Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdi. İzmir’de bir devlet okulunda Matematik öğretmenliği yapıyor. İzmir’de yaşıyor.
       Şiirleri; Akatalpa, Aykırı Kuş, Deliler Teknesi, Kurşunkalem, Sincan İstasyonu, Varlık, Yasakmeyve gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri: ”Gürültüde Uyuyan Çocuklar” adlı kitabıyla Talat Sait Halman adına verilen KEGEV Özel Ödülü’nü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Gürültüde Uyuyan Çocuklar (2014, Komşu Yayınları: 195, Yasakmeyve Şiir Dizisi: 123, İst., 56 s.)
       Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

EKSİK SABRIM

Eksik sabrım
Damarım
Kesik fotoğrafım

Biliyorum
Ben
Meyvesi acı bir cins ağacım

Ağzı yazda açık unutulmuş
Sokak çeşmesine dayanan
çocuk çenemle
yosunlu ve
zehir zıkkımım

peki senin ayağın pembe
numarası belli adımların
çok olmuş yere basalı

yüzümde on nisanlık çiçek birikintisiyle
yürüyorum yürümesine de

Sen

Bir sokak köşesinden çıkmaz mısın?

Akatalpa, Sayı: 157, Ocak 2013

GÜRÜLTÜDE UYUYAN ÇOCUKLAR

                   “Çekirdekteki oksijene isabet  etti kurşun
                                                                  patlattı cümleyi
                                                                    cümlemizi…
                     durmadan tehdit altında
                     menekşeyi andıran insan yüzleri
                     bu beylik lâflar da
                                          gürültüde uyuyan çocuklardır”


bir bakışta tanıyamazsın beni
katliam değil, çatışma diye geçiyor
mürekkepli kese kâğıtlarında adım
toprağın örtmediği mezarlıklarım
eteği yırtık bir küçük kadındım
topraktan önce üç çocuk öldüm
-hava, ten ve deniz-
gazetelerde sayfa üçtüm
küçük bir kan lekesi
kanadı tutuşmuş kuşlardım
dökülmüştüm kaldırımınıza
sınıfta kaldığım yazıyordu her yanda
yanlış kıyafetle katılmıştım
cinayet karnavalınıza

Bana bakıp ortancaları sevmek
dört buçuktan beş olsaydı keşke
Başı yorgunluktan masaya düşen
bir çocuk gibi kaldı hayat

kucağımda

Hiç yorum yok: