17 Mart 2015 Salı

HATİCE ÇAY


(22 Eylül 1990, Bursa - )


      İlköğretimi Bursa’da Atatürk İlköğretim Okulu’nda, lise eğitimini Bursa Anadolu Lisesi’nde tamamladı. Üniversite eğitimini Marmara Üniversitesi’nde Matematik Bölümü’nde tamamladı. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’nde Cebir ve Sayılar Teorisi üzerine yüksek lisansını yapmaktadır. İstanbul'da yaşıyor.
       Şiirleri, öyküleri, yazıları ve çevirileri, Dergâh, Hayal Bilgisi, Ihlamur, Mavi Yeşil, Milli Gazete, Poyraz Yediiklim, vb. gibi dergi ve gazetelerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Kırmızı Konfeti (2015, Yedi İklim Yayınları, İst.)
& Telaş Çoktu Ama Ben Az (2017, İzdiham Yayınları, İst., 72 s.)

Şiirlerinden Seçmeler:

AKLI EKSİK KADINLAR TOPLANTISI

şu köşeden çıktı fırlama bir sancı
saplanası tuttu geldi kalbimi buldu

tutuksuz şehirlerin tutuklu çocukları
anneniz sizi kelimelerden doğurmuş
sessiz sakin kış gecelerinde
sırlı örgülerine yumulmuş
anneniz sizi kaçırıyor hey

her masadan ayrı ses yükseliyor J abi
bu kadınlar ne konuşuyor Allah aşkına böyle
görenler telaşa kapılacak görenler hayıflanacak
masalardan yansıyınca celali
bu kadınlar ne konuşuyor J abi

beni de o kadınlardan sandınız yanıldınız
yüksek topuklu giymem konuşmam yüksek sesle
gözlerime bu hâlimin sebebini anlattırınız
esirgerim sizden bir merhabayı bile

sanmayın çok konuşuyorum boş konuşmuyorum
sessizliğimden öyle faydalandılar ki
kendimi az daha boğuyordum
sudan sebeplerden çıkan öyle okyanuslar var ki

ben sizi böyle bilmezdim J abi
siz de mi yanılttınız –evet yanılttınız-
yuvarlak masa toplantısındaki
beni o kadınlarla karıştırdınız
oysa benim masam köşeli
her köşede bir canımı saklıyorum
ölme ihtimallerime karşı bilinçli
işte böyle tedbirler alıyorum
ben sizi böyle bilmezdim J abi

nereden buluyorsa hep beni buluyor
aklı eksik kadınlar masama oturuyor
her köşede bin çileden çıkıyorum
her köşeye yeni bir mızrak doğuyor

KURŞUN

ceylan gözleri ile bakıyor o bana
iki kırık boncuk gözlerim
saplanıyor vicdanına

mavi kuş diyorum ben ona
sevdiğim kurşun diyorum ben ona

yumurtası erken kırılan civciv gibiyim
ya da kozası bozulan kelebek
dönemem ki yeniden kovuğuma
kalıyorum sanki sona

kalbim böyle miydi benim
tutunsam sanki sana
içimden yıkılırım belki -tutunmasam da-

susmuşsan kalbin kapalıysa
bir sesi dahi duymuyorsan vurmuşsan kuşları bir bir
sana kim dedi kalbimin kilidini kır

sarsma
miller var kıyıya
kurşunumu çıkartma

kalır kanaması durmayacak bir yara

* Şiirler, Hatice Çay'ın izniyle yayınlanmıştır.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Mest oldum. Hatice Çay çok büyük Bir Yazar.