25 Mart 2015 Çarşamba

KAHRAMAN ÇAYIRLI



(1986, Köyceğiz / Muğla - )


       Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü’nden mezun oldu.  
       Şiirleri, öyküleri, yazıları ve söyleşileri Adımizi, Agora Sosyal Forumu, Aşkar, Birgün, Cumhuriyet Dergi, Diri Ozanlar Derneği, Edebiyat Ortamı, Evrensel, Fora, Geceyazısı, Göçeri, Kül Öykü Dergisi, Kül Öykü Gazetesi, Muaf Şiir, Mülkiyeliler Birliği, Notos Öykü, Onaltıkırkbeş, Özgür Edebiyat, Radikal, Radikal Genç, Radikal İki, Sincan İstasyonu, Spleen Fanzin, Taraf, Ünlem, Varlık, Virgül, Yasakmeyve, Yeniyazı gibi dergi, fanzin ve gazetelerde yayınlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Maya Takvimi ve İzmir (2012, Komşu Yayınları: 109, Şiir: 99, İst., 96 s.)
       Romanları: 
&  Hayat Kadınları Aldatmaz (2007, Cinius Yayınları, İst.)
       Öykü Kitapları:                                                               
&  Soğuk Defter (2013, Noktürn Yayınları, İst., 112 s.)

Şiirlerinden Seçmeler:

GEYİK

gizli girdim bu nehre
onu görünce
asit döktüm ellerime

ilgisizliğin demir
azot, nefesin.
ellerin kömür olmuş
hadi söndür

cam yağmurları inebilir kente

duyulmamış isimler ver çocuklarına, şiir yığ salonlarına

birazdan düğün başlayacak oysa

su trigonometrisi dersimiz şimdiki ya da havuz kuralları ama kimya

boş vakitlerimizde ceset satardık

sırtımda bir mezarla dolaştım şehrin en pazar yerinde baba evime dönesim
vardı en köpek derimde bi dağ bi bulutu tutardı ben yakardım ışıkları.
merak etme.

ben seni bir dağda buldumdu metal dikdörtgen prizmalarında hareket  
ediyorlardı duymadılar
su yakıyorlardı “füruzan olsun senin adın” dilledim.

kasetten ev yapardım içinde bilyeler, o zamanlar bir taş’ı severdim,
aşk top oynardı arka bahçede; acı, aşkın uydusu; hikâye gecenin
her hıdrellezde yedi gelinlik dikerdim.

her çirkinin bir uykusu var o yüzden aramızda durur bu siyah sicim

bak böyle giyinmelisin tarif edeyim:
karnın kasnak çevirsin kediler beklesin bacaklarında ayaklarına balkon giy
sen anca yersin falan yok edersin

“Maya Takvimi ve İzmir” adlı kitabından

Hiç yorum yok: