3 Ocak 2016 Pazar

A. EMRE CENGİZ

(1987, Maraş - )


       Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde lisans, Anadolu Üniversitesi Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri Bölümü’nde yüksek lisans öğrenimini tamamladı. Aynı bölümde doktora çalışmalarına devam etmektedir.
      Şiirleri Bireylikler, Gard Şiir, Underground Poetix, Ücra, Yazılıkaya gibi dergilerde ve çeşitli fanzinlerde yayımlandı.
Şiirlerinden Seçmeler:

BUGÜN BENİ “LİKE ETTİLER!

i.

beni germe, zaten hüzün çok yakın oturur bana
gel desem mırın kırın eder, kırıntıları ek
yerlerinden büyütürüm, bu gözlerimi deler
ama gelir, illa ki gelir ve pencerede çıt yok

karşıda ipi kopmuş bir çamaşır rüzgarında
karşıda tek bir yankı, dolu bir gitar akordu
boş bir sound.
anne dedim, bi gelsene
şeytan diyor ki:
                                   bırak bu rock'n roll'u*

ii.

egzamalarım büyüyor, bunu babama söyleme
bak hafif kilo da almışım, dayı diyecekler bana yakında
gülecekler ve              - sen niye böylesin?!
tavuklar sonsuz beyaz, kızlar da öyle ve sezon
gerçekten şort sezonu anne, sınav sorularını çaldıran
bir başbakan gibi yemyeşil sıçıyorum hayatımın
içine. babama söyleme!
                        ellerimle, onlar ki dudaklarıma
alışkın, çok şaşkın çünkü yamuk bu yapılan
dişlerimle sıkıldığım çıkmadığı suyumun
ulan ben aramazsam ne arayan var ne soran!

çok konuştum diye suçlu, duvar dibi tek ayak üstünde
dur ya! fazla geri gittik, k/anaryalar kızabilir
çok konuşmazdım ben, hala hiç
ve burada seks yok komiserim dört ayak üstünde bile

iyiyim anne napayım, kabuğunu tamire girişen
hayalperest civcivler gibi, bir şey yok elimdeyim
biraz su içiyorum, iki sayfa
yarım yamalak ve talan...
freud falan okuyorum işte
yine kızacak doktor,
                   amaan, canı cehenneme!

ve komiserim, sen de çık aradan artık!
- anne, sesim geliyor mu? anne?
çok düşündüm diye akademik
           hissiyat sahibiyim diye saçma bir adam

bunu babama bizzat söyle!

iii.

karşı pencere boş ve 'bir şişe calgon'**
çamaşır ipini almışlar unutkanlık balkonundan
beni fazla sevmesinler, büyür ölürüm
zaten üstüm başım hep kan!

iv.

o yüzden germe beni, gelir
çağırırsam, ayrıntıları büyütürüm
mümkün mertebe, su gözlerimi deler
bunu içimden söyleyince gayet güzel oluyodu
şimdi neden böyle?

v.

kısacası evdeyim yine, bilgisayarın karşısında
dışarı çıksam da yine buraya dönüyorum
aslında silvia haklıydı anne,  hiiç kızma şimdi buna

ama ahh! yaşamak var ya
            aah! yaşamak var ya***

ne de çok beğenildim bugün facebook'ta


* yasemin mori şarkısı
** şişede satılmıyor, şişede durmuyor calgon
*** athena söylüyodu di mi bunu?

190712/eskişehir

Gard, Sayı: 1


Hiç yorum yok: