25 Ocak 2016 Pazartesi

BAŞAK TUNCEL



(17 Haziran 1985,  Üsküdar / İstanbul - )


       İlk, ortaokul ve liseyi Üsküdar'da okudu. Hacı Sabancı Lisesi’ni bitirdi (2002). Anadolu Üniversitesi Basın-Yayın bölümüne girdi (2003). Burada iki yıl okudu, bıraktı. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü'ne girdi (2005), bu arada çeşitli TV kanallarında haber editörü ve spiker olarak çalıştı, üniversiteyi 2013 yılında bitirdi.
      Şiirleri ve yazıları Afrodisyas Sanat, Antrakt, Ekin Sanat, Kıyı, Kitapçı, Lacivert, Şiirden, Yasakmeyve vb. gibi dergilerde yayımlandı. Başak Tuncel'in şiir dosyasına yer veriliyor. Kıyı dergisi (Sayı: 282, Mart-Nisan 2013) "Her sayı Kıyı’da bir şair" bölümünde ve Yasakmeyve dergisi (282. Sayı: 76, Eylül-Ekim 2015) şairin genci bölümünde, şiirlerine yer verildi.
      Antrakt Sinema'da halen film çözümleme yazıları yazmaktadır.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Denize Yolculuk (2015, Şiirden Yayınları, İst., 72 s.)
Kaynaklar:
A  http://basaktuncel.blogspot.com.tr/

Şiirlerinden Seçmeler:

KIŞ BAHÇESİ

Karda kaybolduğumda
Anladım unutulduğumu
Duymayı anladım
Zamanı unuttuğumda

Müziğin içinden aşkın geçişini seyrettim
Tutkunun içinden kavga
Şefkatin içinden nefret
Her şeyin birbirinin içinden geçişini
Tarifsiz bir yapboz resmine doğru

Hiçbirinin yüzü yoktu
Hiçbiri beni görmedi
Hiçbirine bakmadım
Biri diğerine çarptıkça sadece yıkılıyordu

Sadece duyuyordum

Aralık 2012

“Denize Yolculuk” adlı kitabından

TİTREŞİM

Ay ışığının kıyısında bir şair titrer
Pencerenin pervazında bir kedi

Zaman ve mekân mefhumundan habersiz
Titreşir titreşirler

 Ve her tende değişir ışığın rengi

Aralık 2007


“Denize Yolculuk” adlı kitabından

Hiç yorum yok: