6 Eylül 2017 Çarşamba

MUSTAFA ŞANLI



       İki arkadaşıyla birlikte, İçlik Dergi adında bir edebiyat ve yaşam dergisi çıkardı.  
       Şiirleri Bireylikler, Eliz Edebiyat vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Şiirlerinden Seçmeler:

KARİNE I

Sevilmek için var olmak gerek
dayanmak büyük yücedir yardım etmemeye.
seni seviyorum.

Sohbete batmaz ya ağızda yerini bulan kürdan
hani cuk oturur koca boy korkular,
sakız boyunda bilimsel temellere
ağlama kedi, bildiğini biliyorum

Boşluksuz sevebilmek için de
yaşayabilmek için de fazla genciz
ağlama, korkuyorum.

Topla eldeki verileri
ama olmaz ki böyle,
önce yakala anlayışı, gediğinden.
sil şimdi.
sonra kocaman yaz tahtaya:
Afrika’daki çocuklar Dünya’nın prematüre orgazmı.

Eliz Edebiyat, Sayı: 103, Temmuz 2017

SAHNE ADINI UNUTANLAR

Cisimsel prova iskeleti bir bilinç
ölmeye ihtiyacımız var.

Sol cebimde İsviçreli bir bilim adamı
duygusal iktidarsızlığıma baktıkça
hımm, yaa öyle mi? diyor tüm kayıtsızlığıyla.

Masamda kitap genelevinden çıkma bir kitap,
kendi efendisi olmak için
kendini kırbaçlayan bir attan dem vuruyor.
Kafama dank ediyor
boşa çıkan kırbaç darbeleri.

Hanemde geleceğe yönelik hapis miktarı
Eşitsizliğime yosun taşıyor kansızlığımızdaki hemoglobin.

Avuçlarında kalbinin çarpıntısı,
bırak onu
siyahlaşıyorsun dünyanın kör çukur cebi.

Cehennemde satılan Zemzemli Dondurma,
cebimde yok para.

İnsan olmak bir şeyler istiyor benden
Hücremin arka balkonu olsa içeri alırdım çoktan.

Gerçekten
ölmeye ihtiyacımız var.


Bireylikler, Sayı: 76, Eylül - Ekim 2017

Hiç yorum yok: