29 Haziran 2015 Pazartesi

SEYFETTİN ÖZDEMİR

(1949, Aydın- 8 Haziran 1998, İstanbul)


      Ortaöğrenimini Aydın’da tamamladıktan sonra İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Yüksek Okulu’nu bitirdi. Serbest mimar olarak çalıştı.
       Şiirleri, Dost, Papirüs, Soyut, Yansıma, Yordam vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri:
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Çekilme Günü Dünyanın (Tüm şiirleri, 1992)

Şiirlerinden Seçmeler:

ÇEKİLME GÜNÜ DÜNYANIN

1-
günlerdir dolanıyorum Boğaziçi kıyılarında
yollar iyi giyimli ve arabalı
sığınamıyorum hiçbir yere
rüzgâr titretiyor beni, yağmur ıslatıyor
ey büyük kent sana eğiliyorum
Roma, Hristiyan Bizans, Müslüman İstanbul
eğiliyorum sana, Aşiyanda en büyük ozan
gözlerim karanlık, içim karanlık, kent karanlık

bir düdük sesi bekçi geceden
paramparça indiriyor düşüncelerden beni
bir yolcu gibi bırakıyor şiire
geceden, nice unutulmuş gecelerden
hançeremde paramparça bir düdük sesi

tok sesim yok artık
adına sevgi dediğim turnalarım yok
her şey çekiliyor ortadan
yaşlılar masalardan, deniz Boğaziçinden
nehir kumlardan, kuşlar yuvadan
yazılıyor şimdi toprağa büyük harflerle
çekilme günü dünyanın

şimdi kimsenin uğramadığı ev olan ben
çekiliyorum kalabalık sokaklardan

okumaya ara veriyorum
yazıyı bırakıyorum
büyük bir yıl geçiyor önümden
bu sürekli acı bitecek mi diyor

2-
saçlarını düzeltmesini biliyor deniz
ah oyunların fon müzikleri
siz de olmasanız
çekilmiyor saat

devam ediyor hayat bu şarkıyla
her şey devam ediyor
ben bunu acımla birlikte değişen
mevsim yağmurlarından anlıyorum
ben bunu karşı kıyıda duran
heykel yüzlerinden anlıyorum
durmuyor temmuz, ağustos ve eylül
bu acı yazdan sonra damarda kan
yuvada kuş durmuyor
biz diye ezgiler söylüyorum
ve inanıyorum bir gün
her şeyin yeniden doğacağına
çökerterek içimdeki bu karanlık tohumlarını

ayrılıyorum evden
ev dediğim kendimden
açılıyorum böylece kırlara betiklere

bu çılgın sokaklar
bu çılgın sokakların çelik çalgısı
alkışlıyor beni
ve ben inanıyorum her şeye
inanıyorum sana ey büyük kent
Roma, Hristiyan Bizans, Müslüman İstanbul

bir peygamber gibi girdiğim şiire de

Hiç yorum yok: