27 Eylül 2016 Salı

F. KEMAL TEKİN


(1962, Şenkaya / Erzurum - )


       İki yaşında annesini yitirdi. İlk, orta ve lise öğrenimini Balıkesir’de tamamladı. Lise sonrası Deniz Astsubay okulundaki eğitiminin ardından, 18 yıl 6 ay Deniz Astsubayı olarak çeşitli gemilerde görev yaptı. Emekliliğine bir buçuk yıl kala, sosyalist olduğu gerekçesiyle, TSK’den Yüksek Askeri Şura kararıyla resen emekliye sevk edildi. Silahlı Kuvvetlerde görevliyken Ali Kemal mahlasıyla çeşitli dergilerde öyküleri yayımlandı. Emeklilik sonrası öykülerini gerçek adıyla yayımlamaya başladı.  
       Şiirleri ve öyküleri Berfin Bahar, Çağdaş Türk Dili, Edebiyat Gündemi, Fayton, Çinikitap, Gerçek Sanat, Ihlamur, İmece Edebiyat gibi dergilerde yayımlandı, yayımlanıyor.

Şiirlerinden Seçmeler:

HATMİ EFLATUNA DURMUŞ

Aynalara astım siluetini
Bakışlar nakışlıyorum durmadan
Beyaz bir komedinde
Paramparça anların, anıların
Her bir yere savrulmuş

Ben sana esmer tenli şiirler istiflerken
Sen cam kırıkları içinden gülümsüyordun
Eller ayaklar yüzler biçimlendiriyorum
Senin için
Cam kesiğinde

Kırmızı bir halıda diz çökmüş utku
Bir sandalye ilgisizliğe eskiyor
Şekillenememiş bir öpücük
Soluk benizli kupkuru duvarlarda
Perdeler intihar desenli
Müebbede mahkûm bir yalnızlık asmışsın odana
Güneşe küsmüşsün

Beni boşver sevdiğim
Kalk çek perdeni
Bir hatmi eflatuna durmuş
Al göğsüne yatır usulca
Öp onu yaprağından


Hiç yorum yok: