27 Eylül 2016 Salı

HÜSAM KURT


      
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Her Kar Kırmızı Düşer Ömrüme (2003, Kora Yayın, 96 s.)
& Garda Kalan Son Öpücük (2006, Kora Yayın, 80 s.)
& Belki Dönersin Aşk da Döner (2009, Kora Yayın, 62 s.)
& Biz Seninle Bir Bakış Aşk'tık (2014, Kora Yayın, 40 s.)
Kaynaklar:
A  http://www.husamkurt.com/

Şiirlerinden Seçmeler:

AŞK BİR RİYADIR

-sonuna uyandığımız…-

..Her dilek tutmaya yeltendiğimde
lambası kırılan masal cini gibiydim
kendime saçma sapan bir soru
bu yüzden işte
arayanlara cevapsızım..
Ben
kim miyim
ayakları bir birine dolanan
kırık bir dal..
Yalnızım işte

Dağlara bakıp
çocuklarını ölü gözlerinden öpen analar
sustum
sustukça ücrasında ortağı oldum bir hüznün
benim de bedenime bırakılan acılar
zamanla soğumuş ampul
eskimiş ay kadar..
Yalnızım işte

KIRILMAYAN BİR YER
KALMADI KALBİMDE

Ay gelmiş
dağların üstünde
yüz versem öpecek gözlerimden
cilve üstüne cilve

ay gelmiş
yurdum kanlar içinde
çırpınır durur
sanır kendini denizde

ay gelmiş
bulutlarla kardeşçe
bense
gözyaşlarıma ağaç dibi arıyorum
kiralık yer
anılarımı gömmek için

hayat
sille üstüne sille

Akatalpa, Sayı: 110, Şubat 2009

YAĞMUR

Biz ayrıldıktan sonra
menevişler aşkla düşüyordu kırlara
kumrular sokağında dalgın bir efkar..
çekilmiş diş gibi acısı uzayıp gidiyordu


Biz ayrıldıktan sonra
nisan rastgele dövülmüş bir demir gibi yağıyordu
sussak artanı rüzgar
bağırsak yasa dışıydı sesimiz
geriye suları bıçaklanmış akşam kalıyordu
duru bir bakış
eksik bir cümle

Anlattım
nisanı ve yağmuru
dönen dilimin morluğuyla
tek bir kanıt yoktu
esmer olduğu için
uzun görünüyordu boyu

..Ve nereye baksak
yalan!..
kırılan bir ayna gibi yüzümüze bakıyordu

Biz ayrıldıktan sonra
yağmur dindi
uzun susmalarda bir kapı ağır kederli
şarkılarda..

O gitti
şiirini açık bırakarak
ben eksik bir dize gibi kalktım şiirden
tuttum
en ince şeyi yaptım

bu kalın hayatı bırakarak ona…

Hiç yorum yok: