13 Eylül 2016 Salı

NEDİME KÖŞGEROĞLU


(3 Nisan 1961- )



      Eskişehir Osmangazi Üniversitesi'nde çalışıyor. Eskişehir'de yaşıyor; evli.  
      Şiirleri, öyküleri, yazıları ve söyleşileri Kurgu, Mor Taka, Yazılıkaya vb. gibi dergi, fanzin, gazete ve eklerinde yayımlandı.
Ödülleri: “Suda Eklem Ağrısı”  adlı dosyasıyla 2015 Enver Gökçe Şiir Ödülü’nü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Gölgeler Aslını Geçtiği Vakit (2006, Alter Yayınları)
& Bir Kent Diktim Üstüme (2009, Artshop Yayıncılık, İst.)
& Suda Eklem Ağrısı (2016, Kurgu Kültür Merkezi Yayınları, 71 s.)
Öykü Kitapları:
& Hiç Kimseden Sevgilerle (2010, Alter Yayınları, 80 s.) 
       Romanları: 
&  
      Deneme, İnceleme, Eleştiri Kitapları:
& Toplumsal Cinsiyet Ekseninde Kadın - Kalın Duvar İnce Zar (2010, Alter Yayınları, 156 s.)    
       Yayına Hazırladığı Kitaplar:
& "Kayıtlara Geçilsin Kadın Var!" (Anfora Yayıncılık, İst., 296 s.)
& Şiddet Çıkmazında Kadın (2009, Anfora Yayıncılık, İst., 110 s.)
& Beli Kırılan Devrim - Köy Enstitüleri ve Kadın Kalemler (2010, Alter Yayınları, 235 s.) 
      
Şiirlerinden Seçmeler:

MASAL

ev dedim de güldü geldi bir bakış
balkondan döküldü şarkılar

anne çantama koy gülüşünü
yüreğin atkı omuzlarımda
üşümem tasalanma

baba hayallerim pek yaban
hayat dedim de
üstüme çamur sıçratan
kocamış adam

ellerimde örgü annem
öğrettiğin motifler
eksik zamanları teyeller
soluklanmadan

baba senden ne güzel deniz olur
martılar biraz aç
sahile oturan güneş bunalır
damlayan terinden

aşk dedim de kondu geldi
lekeli güvercin
yeni bir uygarlık edindim sözlerinden

ev dedim de çıkageldi bir masal
yarım kaldı yalanlar

“Bir Kent Diktim Üstüme” adlı kitabından           

YÜKSÜK

sen yerinde dur
dağ gibi ağır
ben yaralı rüzgâr
kışlara bekçi olayım
dönüp bahara elçi

sen kendine kal
ben eseyim
büyüteyim sessizliğimi
çamaşır suyu çıkarır mı
sesinin
lekesini?

ben çoğalan gece
sen rujdan gömlek
mutluluğun resmi mi?
ben dolmalık biber
sen masaya konan para
harcama!

sevgi mi? görmedim
dilin kirletti gözlerimi
renk verdi tenin
sevmek mi?
ben mi?
hücrelerimden taştı keşkeler
yeni silmiştim gece isini
dur bekle!
bekle!
dikeyim düğmeni


“Bir Kent Diktim Üstüme” adlı kitabından

Hiç yorum yok: