11 Aralık 2015 Cuma

ENGİN HAMAMCI

(1982, Giresun - )


       1989 yılında ailesinin Gebze – Kocaeli’ye taşınmasıyla eğitim hayatına Gebze’de başladı. Halen Gebze’de yaşıyor. 2004 yılında Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü'nden mezun oldu. 2006 yılından itibaren özel bir şirkette Muhasebe Şefi olarak görev yapıyor. 2013 yılında yayın hayatına başlayan Keşke Dergisi’nin yayın kurulunda yer aldı.
       İlk şiirleri 2003 yılında Gebze’de yerel günlük gazetelerde yayımlandı. Şiirleri ve yazıları Akatalpa, Antalya Sanat, Berfin Bahar, Demir Leblebi, Hayal, Kar Sanat, Kasaba Sanat, Keşke, Lacivert, LacivertSanat, Mavi Yeşil, Mortaka, Şehir, Tay, Varlık, Yaşayan Yarın vb. gibi dergi, fanzin, gazete ve eklerinde yayımlandı.

Şiirlerinden Seçmeler:

AĞLAYAN YÜZÜNÜ YAĞIYOR GECE

pencereye denizi çiz
ağlayan yüzünü yağıyor gece
sabah olsun biz yağmura gidelim

pencereye güneşi çiz
tütün sarıyor koynuna kadın
öğlen olsun kalbimize gidelim

pencereye umudu çiz
görmediği rüyayı anlatıyor gök
ikindi olsun biz yollara gidelim

pencereye mutluluğu çiz
sevgisini kokusuyla aldatıyor şehir
akşam olsun evimize gidelim

pencereye şiiri çiz
bahçelerde düşe soyunuyor insan
gece olsun dünyayı giyinelim

Berfin Bahar, Mart 2015
Engin Hamamcı

AŞKIN VAKTİ YOK

kimse kimseye şarkı söylemiyor artık
eskisi gibi değil buralar unut gitsin
unut gitsin dokunalım yeşilin sevincine
yalnızlığı kalabalık sokaklara bırak
bırak çöpçüler süpürsün ayrılığın tozunu

ayçiçeği tarlalarında bekliyor bizi erkenci kuşlar
naftalin kokunu al yanına, duru yüzünü bir de
el ele gidelim güz yorgunu şehirlerden
hangi istasyonda beklesek
yorgunluk akıyor vagonlardan

aşkın vakti yok  beklemiyor kimseyi
beklemiyor gelmeyeni erkenci kuşlar
şefkatli sözcükler biriktir kimsesiz yıllara
kar topu oynamıyor nicedir çocuklar
toplan gidelim, sesine kırgın büyüyor ağaçlar

dokunmasını bilirsen yangın da güzeldir
güzeldir dalında zeytin, evde kahkaha
acılara mola ver gün gelir dinginlik arar deniz
göz göze gidelim güz yorgunu şehirlerden
sevincini al yanına, usumu çıldırtan gülüşünü bir de

Mavi Yeşil, Kasım-Aralık 2014
Engin Hamamcı

DÜŞER TENİME KUŞ SICAKLIĞINDA KORKULAR

bendim lirik sevişmelerden peydahlanan çocuk
şimdi sahafçının tozlu raflarında ara beni
salkım hüzünlere büyüyen ömrüm
yaşlı seyyahın gözlerinde saklan
utangaç aşklara köşe başı yazıları biriktir
Babil'in asma bahçelerinde ölmedi ki annem

gizemli bir kadına yürür yolum
bendim doğuştan gözleri kör
yersiz yurtsuz rafflesia çiçeği *
annemden öğrendim acılardan kartpostal yapmayı
manşetlerde kaldı gözyaşım
çizgisiz kağıtlarda da yaşadı annem
bilmeden hüküm sürdü
ak pak öldü bir kış günü

düşer tenime kuş sıcaklığında korkular
üşür yalınayak bir sevda
içime düşer koşar adım
evet bendim lirik sevişmelerden peydahlanan çocuk
kırkı çıkmamış mahcup aşk
aşk için Habil'i öldüren kardeş
hırkasını ıslak serçeye bağışlayan gerçek

bendim limanı tutuşmuş güvercinlere ağlayan
eklem yerlerimde bir sonbahar gezintisi
büyürdü elleri annemin
dokunsa yakın olurdum
uzaksa ölüm
gül açmıyor kırmızı ve serin
gül kokmuyor her gördüğüm

düşer tenime kuş sıcaklığında korkular
içimde anneye serenat havası
içimde yıllanmış aşk kasırgası
bendim yağmurda hüzünleri kurutan
fesleğen kokulu sabahlara uyanan
öksüzdü gülümsemeleri annemin
dokunsa yakın olurdum
uzaksa ölüm

* rafflesia çiçeği : Dünyanın en büyük çiçeğine sahip bitki cinsi. Ömrü yalnızca iki haftadır.

Keşke, Eylül-Ekim 2014
Engin Hamamcı

MAVİ İŞLEMELİ MENDİL

dalına küsmüş bir salkım üzüm
göğe bakıyor kuşlarla barışık
tuttum kopardım onu
bundandır yerküreyi eksilten çığlık

sessizliği avurtlarına sığdıramamış boşluk
güz yorgunu evlerle dargın
aldım onu sabırsız bir ıslığa bağışladım
bundandır sabahçı kahvelerinin hüznü

kent yalnızlıklarına serpilen karayel
pulsuz mektuplarla kardeş
aldım onu karşıma pencereyi gösterdim
bundandır  odaların göğüs kafesindeki ağrı

zamansız yola düşen telaş
son çeyrekte ağır yaralı
sevdim onu yüzümde sakladım
bundandır mavi işlemeli mendilin ıssızlığı

Kasaba Sanat, Ocak-Şubat 2015
Engin Hamamcı


*Şiirler, Engin Hamamcı’nın izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: