18 Aralık 2015 Cuma

Böcekçiler Çarşısı / Ümit Şener TA


Böcekçiler Çarşısı

Bir koyakta dinlenen su gibi ya da kentin kılcal damarlarında tepinen hallerimiz gibi Böcekçiler Çarşısı.
Olduğumuz yerle olmak istediğimiz yer aynı mı? İşte o kalın çizgiyi titiz işçiliği ve kendine has sözcük kurgusuyla yazmış Ümit Şener Ta. İçimizdeki susku da yüzümüzdeki akşam da güneşe dair dizelerde.
Zamanın karanlık sırrından aydınlığı kazımak ve insanlara armağan etmek için, iyi bir okuma nedeni Böcekçiler Çarşısı.

ÇANTA

bilemem ne çıkar bir gün bu çantadan?

uzun uzun bakarken içine daldığım zamanlar oldu
canımı acıttığın zamanlar
bırakamadığım zamanlar
dönüp dönüp tekrar aynı yolda karşılaşan
iki seyyah gibiydik çoğu zaman

sorma bilmiyorum
benim değil
burada ne işi var onu da bilmiyorum
sıcak çikolata kokuyor yol
geceleri mola verdiğimiz otobüslerde
gizlice dumanını çekerdim içtiğin sigaranın

kamyoncu çorbası sorardık bir de gittikleri güzergâhı

bir defa öksürürsem çık
iki defa öksürürsem çıkma.

saklandığımız her köşe eskidi
kalmadı artık sobelenecek davam
gel bunu burnuna koyalım
bunu da gözüne
bu da ayakların olsun
bir de aşkı yaratalım
küfrü

sen beni sakın sorma…

“Böcekçiler Çarşısı” adlı kitabından
Ümit Şener TA


*Şiir, şairinin izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: