18 Aralık 2016 Pazar

ERHAN MINDIZ


       Şiirleri Akatalpa, Lacivert, Sözcükler vb. gibi dergilerde yayımlandı.

Şiirlerinden Seçmeler:

ÇÜNKÜ YARIN HAVA GÜNEŞLİ OLACAKMIŞ

Gökyüzünden ummak umarsızca istenileni
Çocukluktan başlayarak hep
“Aaa bak uçak geçiyor” der çocuk
Belki göğsüne ölüm dağlanmış “Enola Gay”di
Bilinmeyen adıyla Somali’deki çocuklara
Gökkuşağını götüren bir elçi belki

Açılmadı paraşüt ve gökten üç ölü düştü yeryüzüne
Biri bana, diğeri bana ve yine bana
Çöktü kara toprak karanlığı her yere
Başroldeki aktris katil
Mezar taşında biri ışığım, diğeri gölgem ve
Görünmeyen adıyla zar zor okunuyor sevda

Artık çocuklar göstermiyor uçakları
Her yerde matem havası ve mehtap
Ben ise
Gökyüzünden düşen mehtap damlalarının altına
Güneş doğacak diye sığınıyorum
Çünkü yarın hava güneşli olacakmış

Akatalpa, Sayı: 142, Ekim 2011

MAHALLE KIRAATHANESİ

Bir kıraathanede oturmuş
Yan masalarda derdim, burukluğum
Ve aynı mahalleden birkaçı daha masada
"Herkese benden bir çay"
Sigara dumanlarına bırakıyorum seni

Alt sokaktaki memur
Yakınıyor karısından beyefendi
O kadınların varsa altın günleri
Benimkine değer kazandıran sen oluyorsun

Memurun yakınmasına katıyorum seni

İskambil kâğıdı oynayan genç
Delikanlılar şansına küsmüş sövüyor
Kör talihlerindeki kısmete
Kulak veriyorum gençliğin sesine
Ben de kısmete

Çaylarını bitirmiş bekliyorlar gelmeni
Dördüncü arayan masalar
Bekliyor bir mahalle kıraathanesinde
Olağanüstüdür ama masallar
Gel artık bekletme gerçeği


Akatalpa, Sayı: 141, Eylül 2011

Hiç yorum yok: