16 Aralık 2016 Cuma

MEHMET ERCAN


(3 Mayıs 1957, Gördoğlu köyü,  Kulu / Konya - )


       Aslen Adıyamanlı. Ankara Keçiören Lisesi’ni bitirdi. Gazi Eğitim Fakültesi Edebiyat Bölümü’nü kazandıysa da, o günkü siyasi ortamın baskısı yüzünden eğitimini sürdüremedi. Siyasi çalışmalarından dolayı 4 yıl ceza aldı. Konya E tipi ve Kadınhanı cezaevlerinde yattı.
       Şiirleri ve öyküleri Beşparmak, Çalı, Dönem, Edebiyat ve Eleştiri, Ekin Sanat, Güney, Kurgu, Pencere, Petek, Sanat ve Hayat, Yaba, Yaba Edebiyat, Yapıt vb. gibi dergilerde yayımlandı.
       Ödülleri: “Pir Sultan Abdal Destanı” başlıklı dosyası, 2003 Sanat ve Hayat Dergisi’nin yarışmasında dikkate değer bulundu. Şiirlerinden “Sevdam Celladımdır” Beşparmak dergisi 2003 şiir yarışmasında üçüncülük ödülüne, “Güneşini Yüreğimde Sakladım” ise aynı derginin 2006 yılı birincilik ödülüne değer görüldü. “Sevdam Sığmadı Düşlerime“ adlı kitabıyla 2016 Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü’nü ve 2018 Kemal Özer Şiir Ödülü’nü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Acılara Yazılıdır Sevdam (Aydın Kitabevi Yayınları)
& Pir Sultan Abdal Destanı (Kalan Yayınları)

& Sevdam Sığmadı Düşlerime (2017, Bilgi Yayınevi, İst., 68 s.)
Şiirlerinden Seçmeler:

SEVDAN CELLADIMDIR

yanan özün ise suya gerek yok
su harı söndürür öze ne yapsın

sevmek için inan göz gerekmiyor
gözün yüreğinse görmek ne yapsın

ateş teni yakar tenin kül olur
külün çiçek açar alev ne yapsın

özlem senden bana varan yol ise
ben sende yolcuyum gurbet ne yapsın

morartsa da bileğimi kelepçe
usun özgür ise zindan ne yapsın

senin için ölümleri sevmiştim

sevdan celladımsa boynum ne yapsın

Hiç yorum yok: