28 Ekim 2018 Pazar

MEHMET DORUK KANDEMİR



(25 Ekim 1994 - )

       2017 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü’nden mezun oldu, Mersin Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde yüksek lisans eğitimine başladı. 2018 yılında Cizre’de öğretmenlik yapmaya başladı.
       Şiirleri ve yazıları Cins,  Hece, Hece Öykü, İtibar, Karabatak, Lacivert, Mahalle Mektebi, Temmuz vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Şiirlerinden Seçmeler:

SU SUSTU

her şey, bir suya bilenmiş gibi.
bir denizde başka hayaller bulmak,
akşamın ağırlaştırdığı sularla gitmek eve,
yağmur alan babaları cepleriyle hatırlamak,
hepsi, bir sudan intikam alır gibi.

sesimi duymaya başladığım günler,
yazılmış, okunmamış ovaların üstünden geçiyor.
bana yüzünüzdeki çizgileri gösterin,
yüzünüze gerdanı kırık bir yol yapan çizgileri.
yüzünüzde ovaları omuzlarında kurutan adamları gördüm,
zaman kuruyunca elleri dökülen adamları.

bir yaranın boyun eğişidir
çiçeğin solması, kan kaybetmesi toprağın.
yarasını şakıyan kuşları susturan
bu sessizlik,
kime bulaşır şimdi
geceyi kısan kırık parmakların karanlığında.

su sustu!
su sustu!
her şey, bir suyun ağzında bilenmiş gibi.

TOPRAĞA AĞIT

Gözleri toprağa bakmıyor gözleri toprak
Sesi değiyor kaç yaprağa gömülü sesime

Yağmurun taklit ettiği bir şeydir ellerin
Islanmadım, yüzüm dağıldı her zerreye

Su toplamış göğü karartan gölgem
Adımını attın kan sıçradı üzerime

Topraktan olma bir evcilik oyunu bu
Güneş anne oluyor, ben gece

Hiç yorum yok: