1 Ekim 2018 Pazartesi

MUSTAFA ÖZCANYÜZ



(9 Eylül 1922, İstanköy / Yunanistan- 18 Şubat 2004, Söke / Aydın)


       İlkokulu bitirdikten sonra yörede ortaokul olmadığından dolayı okuyamadı. 16 yaşındayken mesleğe kamyon muavini olarak başladı. Savaş yıllarında askerliğini şoför olarak yaptı. 1948 yılında Söke’de Şoförler Cemiyeti kurucuları arasında yer aldı ve yıllarca başkanlık yaptı. 1966 yılında Almanya’ya gitti. 14 yıl işçi olarak Almanya’da çalıştı. 1978 yılında yurda döndü ve 1986 yılında tekrar Söke Şoförler ve Otomobilciler Odası başkanlığına seçildi. Evli ve beş çocuk babası.
      Beşparmak ve Sarızeybek dergilerinin yayın hayatına girmesinde büyük emeği geçti. Müzikle uğraştı, Türk Sanat Müziği koro çalışmalarına katıldı. 18 Şubat 2004 tarihinde Söke’de öldü.
      Şiirleri yerel gazetelerle, Beşparmak, Sarızeybek ve Trafik dergilerinde yayınlandı. Sarızeybek dergisi, Mart – Nisan 2004 (Yıl: 2 Sayı: 10) sayısını “Mustafa Özcanyüz Özel Sayısı” olarak çıkardı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Bir Şoförün Gönül Defterinden (1992)
& Bir Şoförün Gönül Defterinden 2 (?)
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

BİZİM SOKAK…. “SÜMBÜL SOKAK”

      Tesadüfen bir sokakta
      Hep birlikte yaşamıştık
      Bazı günler neşelendik
      Bazı günler ağlamıştık

      Bir başkaydı bizim sokak
      Bir başkaydı komşuları
      Adı bile bir başkaydı
      Bizim sokak sümbül sokak

      Çocukluğum orda geçti
      İlkokula orda gittim
      Bıyıklarım orda çıktı
      Orda oldum delikanlı

      Günü geldi asker oldum
      Ondokuzdu henüz yaşım
      Olmamıştı hiç sevgilim
      Yoktu benim arkadaşım

      Bir zalimin şoförüydüm
      Ücret almaz esiriydim
      Askere parasız gittim
      Patron para vermemişti

      Yakınlarım bahşiş verdi
      Yirmi lira toplanmıştı
      Bu toplanan paracıklar
      Biraz işe yaramıştı

      Bir yıl sonra geri geldim
      Büyüdüğüm o sokağa
      Sol ayağım çatlamıştı
      Uğramıştım bir kazaya

      İzinliydim iki aya
      Gelmiştim tebdil havaya
      Mutlak muhtaçtım havaya
      Çok güzeldi bizim sokak

      Bundan sonra başlamıştı
      Akşamları buluşmamız
      Önceleri arkadaştık
      Sonra başladı aşkımız

      Bir başkaydı bizim sokak
      Bir başkaydı komşuları
      Adı bile başkaydı
      Bizim sokak sümbül sokak…

      “Bir Şoförün Gönül Defterinden” adlı kitabından

Hiç yorum yok: