2 Ekim 2018 Salı

OSMAN TAŞ



(1929, Koyuncu köyü, Sivas - )


Şiirlerinden Seçmeler:

DELİ GÖNLÜM

Deli gönlüm kırk parçaya bölünmüş
Her parçası kırk yerinden delinmiş
Garip ismim dost gönlünden silinmiş
Bundan sonra bu dünyayı neyleyim

Gönül bir dost vazosudur sen onu kırdın
O seni sevdikçe, sen onu yerdin
Olura, olmaza sırrını verdin
Bundan sonra bu dünyayı neyleyim

Güle aşık idim gül vurdu beni
Leyla’yı ararken çöl vurdu beni
İltifat beklerken dil vurdu beni
Bundan sonra bu dünyayı neyleyim

Yar, terk etmiş artık bizi unutmuş
O güzel aşkımı bir pula satmış
Hemen kendine yeni yar tutmuş
Bundan sonra bu dünyayı neyleyim

Osman'ım severdim seni özümden
Yar, seni sakınırdım kendi gözümden
Dünya zindan oldu senin yüzünden
Bundan sonra bu dünyayı neyleyim.

TAT KALMADI SENDEN AYRI GÖNÜLDE

Tat kalmadı senden ayrı gönülde,
Hep özlüyor senle geçen günleri,
Yapayalnız, boynu bükük bir halde,
Hep özlüyor senle geçen günleri!

Güz yaşamış yaprak gibi döküldü,
Yeni yetme fidan gibi söküldü,
Yoksun diye kabuğuna çekildi,
Çok özlüyor senle geçen günleri!

Bahar gelmiş, güller açmış neyine,
Dönmez artık vatanına köyüne,
Senden sonra bir hal oldu huyuna,
Çok özlüyor senle geçen günleri!

Ayrılığa dayanmıyor özümüz,
İçin için hep yanıyor közümüz,
Böylemiydi ceylan gözlüm sözümüz,
Hep özlüyor senle geçen günleri!

Bir hayat ki, ayrılıkla sınandım,
Baştan başa sevdan ile donandım.
Aşk yüzünden dost diliyle kınandım,
Çok özlüyor senle geçen günleri.

Hiç yorum yok: