18 Ocak 2017 Çarşamba

AYNUR PEKAL DUMAN


Fotoğraf: Elfaz Duman
(1974, Aşağı Xod (şimdiki adı Aşağı Maden) Köyü, Artvin - )


      İlk ve ortaokulu köyünde, liseyi Ardeşen’de okudu. Babası Arif Pekal’dan (1938-1991) etkilenerek şiirle ilgilenmeye başladı. 18 yaşında evlenerek Almanya’ya yerleşmesi şiire olan tutkusunu artırdı. Genelde gurbet, hasret gibi konuları işledi.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Hayaller (2016, KaraMavi Yayınları, 128 s.)
Kaynaklar:


Şiirlerinden Seçmeler:

BULAMADIM

Yağınan balınan sofrayı kurdum
Karnım doydu lakin tat bulamadım
Hayat oyununda kendime sordum
Başlığı koyacak ad bulamadım

Doğrunun yerini yalanlar almış
İnsanlar adeta gaflete dalmış
Nice yavrular var aç yetim kalmış
Dertleri yakacak od bulamadım

Yolları aştım da memleket gördüm
Her olan biteni iyiye yordum
Bilmediklerimi bilene sordum
Gidecek başka bir Xod bulamadım

HAYALLER

Karanlığın ortasında kalmışken
Beni aydınlığa saldı hayaller
Gökyüzünde uçan turnalar gibi
Yüzüme dostlukla güldü hayaller

En kötü günümde benimle olan
Mevsimler kış iken baharı bulan
Günümü güneşli sıcacık kılan
Her zaman umutla doldu hayaller

Meyil etmem kadir bilmez aşına
Gidecektir herkes kendi işine
Düşmek lazım gece gündüz peşine
Daim doğru yolu buldu hayaller

TOPRAĞA

Taşlar arasında bir kır çiçeği
Tutunmuş duruyor suyla toprağa
Güç bulup ayakta kalması için
Kökleri salıyor öyle toprağa

Kalmış tek başına etrafı taştan
Karıncalar gelir geçer yavaştan
Haberler sorarak gökteki kuştan
Sarılmış duruyor böyle toprağa

Soğukça rüzgarlar esiyor güzün
Sararınca doğa çöküyor hüzün
Toprağa eğilmiş o güzel yüzün
Benden de bir selam söyle toprağa

Hiç yorum yok: